سرور دانش: روند توزیع تذکره های الکترونیکی تا کمتر از یک ماه دیگر آغاز می شود

  • انتشار: ۳۱ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 29332

سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور می گوید که آمادگی های لازم برای توزیع تذکره الکترونیکی اتخاذ گردیده و تا کمتر از یک ماه دیگر روند توزیع تذکره الکترونیکی آغاز می گردد. وی گفت اداره ثبت احوال نفوس که قبلا در چوکات وزارت داخله فعالیت می کرد از بدنه آن وزارت جدا شده و به صورت یک اداره مستقل به فعالیت آغاز کرده است.

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری که امروز سه‌شنبه (۳۱ اسد) در جلسه امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت معارف و دیگر ادارات دولتی سخن می‌گفت، از آغاز به کار روند توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی در آینده نزیک خبر داد.

معاون دوم ریاست جمهوری گفته که ریاست جمهوری به منظور اتخاذ یک تصمیم قانونی و منطقی درباره درج نام اقوام در شناسنامه‌های الکترونیکی خواهان تفسیر ماده ۴ قانون اساسی از سوی دادگاه عالی شده است.

آقای دانش بیان داشت، آمادگی‌های لازم برای توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی اتخاذ گردیده و تا کمتر از یک ماه دیگر روند توزیع این شناسنامه‌ها آغاز می‌گردد.

به گفته وی، اگرچه توقع مردم افغانستان از حکومت در تمامی زمینه ها از جمله مساله توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی بسیار است، اما گام‌های بلندی در این زمینه برداشته شده است.

او اظهار داشت، اداره ثبت احوال نفوس که قبلا در چوکات وزارت داخله فعالیت می کرد از بدنه آن وزارت جدا شده و به صورت یک اداره مستقل به فعالیت آغاز کرده است.

معاون دوم ریاست جمهوری افزود:” یکی از موارد دیگر درج نام قومیت در تذکره الکترونیکی است که تقاضاهایی از طرف شماری از شهروندان کشور در این زمینه مطرح شده است و این موضوع به منظور اتخاذ یک تصمیم قانونی و منطقی، از سوی ریاست جمهوری به ستره محکمه ارجاع شده است تا نظر نهایی خویش را در باره تفسیر ماده ۴ قانون اساسی ارایه کند”.

سرور دانش تاکید کرده که با نهایی شدن موضوع درج قومیت در شناسنامه‌های الکترونیکی، روند توزیع این شناسنامه‌ها نیز تا کمتر از یک ماه دیگر آغاز خواهد شد.

معاون دوم ریاست جمهوری بیان داشت که براساس گزارش اداره مرکزی احصائیه، پنج مرکز توزیع شناسنامه با تمامی امکانات مورد نیاز در شهر کابل ایجاد شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟