زنان در شرایط سخت نسبت به مردان قوی ترند

  • انتشار: ۱۹ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 35385

محققان در بررسي هاي جديد دریافتند زنان نسبت به مرد‌ها در بحران‌هایی که زندگی شان را تهدید می‌کند و در شرایط کاملا مشابه، مقاوم ترند.

محققان دانشگاهی در دنمارک با بررسی تعداد مرگ و میر در بین زنان و مردانی که با قحطی و بیماری‌های همه گیر یا شرایط برده داری مواجه بوده اند دریافتند زنان نسبت به مرد‌ها در بحران‌هایی که زندگی شان را تهدید می‌کند و در شرایط کاملا مشابه، مقاوم ترند.

روزنامه دیلی تلگراف نوشت این تحقیق، جمله معروف النور روزولت همسر رئیس جمهور سابق آمریکا را تایید می‌کند که گفته بود یک زن مثل چای کیسه‌ای است تا در آب جوش قرار نگیرد، نمی‌توان فهمید چقدر قوی است.

بطور مثال پیش از قحطی کچالو در ایرلند که از سال هزار و هشتصد و چهل و پنج تا چهل و نه ادامه یافت مردان و زنان به طور میانگین تا سی و هشت سالگی زندگی می‌کردند، اما در اوج این بحران، عمر مردان به طور میانگین به ۱۸.۷ سال و زنان به ۲۲.۴ سال کاهش یافت.

همین الگو در قحطی سال‌های هزار و هفتصد و هفتاد و دو تا هزار هفتصد و هفتاد و سه سوئیس و بحران کشاورزی اوکراین در سال هزار و نهصد و سی و سه حاکم بود.

رابین دانبار استاد روانشناسی تکاملی دانشگاه آکسفورد می‌گوید من فکر می‌کنم پاسخ این مسئله در این حقیقت نهفته است که مردان شکننده‌تر هستند. زن‌ها مصمم ترند. وقتی اوضاع بهم می‌ریزد، مرد‌ها سریعتر درهم می‌شکنند.»

تفاوت‌های اجتماعی و فرهنگی بین زنان و مردان نیز می‌تواند تاحدی علت این اختلاف باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟