رییس جمهور با اعضای کنگره آمریکا در کابل دیدار و گفتگو کرد

  • انتشار: ۱۹ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 11351

رئیس‌جمهور غنی در دیدار با نمایندگان کنگره آمریکا با اشاره به افزایش ناامنی‌ها و مشکلات افغانستان گفت که فعالیت گروه‌های تروریستی در حال تغییر است و مبارزه در کوتاه مدت با آنها امکانپذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری اطلس، دفتر مطبوعاتی ریاست‌جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «محمد اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور حکومت وحدت ملی و هیئت مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در ارگ ریاست‌جمهوری کابل دیدار کردند.

بیانیه افزود: مقامات کابل و واشنگتن در مورد گسترش همکاری‌های دو جانبه در عرصه‌های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و اوضاع افغانستان و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

براساس بیانیه ریاست‌جمهوری افغانستان، هیئت کنگره آمریکا در رابطه با تصمیم اخیر «باراک اوباما» مبنی بر تعدیل نظامی و تداوم حمایت از افغانستان، اعلام کرده که مبارزه با تهدیدهای مشترک به نفع دو کشور است.

اشرف‌غنی در این دیدار تأکید کرد: که باید علیه پدیده شوم تروریسم مبارزه کرد.

وی تصریح کرد که تروریسم تهدید کوتاه مدت نیست زیرا نحوه فعالیت گروه‌های تروریستی تغییر می‌کند و نیاز به مبارزه دراز مدت در این زمینه می باشد.

غنی افزود: یکی از دلایل ناامنی در افغانستان و منطقه فساد اقتصادی است که موجب حمایت تروریسم می‌شود.

رئیس‌جمهور افغانستان خاطرنشان کرد: افغانستان این توانایی را دارد که به محور اتصال منطقه‌ای تبدیل شود و از این کشور خط آهن، خط لوله نفت و گاز و انتقال انرژی برق به جنوب آسیا امتداد یابد.

در ادامه این دیدار هیئت نمایندگان کنگره آمریکا تصریح کرد: ما به همکاری‌ها و تعهد خویش با افغانستان ادامه خواهیم داد و در راستای مبارزه با تروریسم و همکاری‌های اقتصادی همکاری خواهیم کرد.

«الیانا روس لتینن» رئیس کمیسیون فرعی خاورمیانه و آفریقای شمالی کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا ریاست هیئت اعزامی به افغانستان را به عهده دارد.

در ترکیب این هیئت «فرینچ هیل»، «دونالد نار کراس» و «تد یوهو» نیز حضور دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟