ریاست اجرایی: اختلافات بین عطا محمد نور و داکتر عبدالله جدی نیست

  • انتشار: ۳۰ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 17156

مقامات در ریاست اجراییه می گوید که اختلاف جدی میان داکتر عبدالله رئیس اجرایی و عطا محمد نور، والی بلخ وجود ندارد.

مجیب الرحمان رحیمی، سخنگوی ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی امروز (پنجشنبه) در یک نشست خبری گفت که میان ریاست اجراییه و والی بلخ اختلاف جدی وجود ندارد.

آقای رحیمی تاکید کرد که استادعطا یکی از شخصیت های سیاسی و محترم افغانستان است که در دو دوره انتخابات به صورت گسترده و همه جانبه از داکترعبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی حمایت کرده است

پس از آن‌که عطا محمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان از مذاکراتش با رییس جمهور غنی از آدرس این حزب پرده برداشت، مخالفت شماری از چهره‌ها در رهبری جمعیت را برانگیخت.

اما پس از آن عطا محمد نور در صحبت‌هایش در حدی به رییس اجرایی تاخت و اظهار داشت که دیگر به توانایی تصمیم‌گیری آقای عبدالله باور ندارد چون عمل‌کرد ضعیف او در حکومت در دوسال سبب شده تا خودش از آدرس حزب جمعیت وارد عمل شود.

مجیب رحیمی عطا محمد نور را از شخصیت‌های محترم سیاسی، از متحدین رییس اجرایی و دارای بستر مشترک مبارزاتی و تشکیلاتی‌شان خواند.

در همین حال او افزود که از دید ریاست اجرایی اختلافات جدی با عطا محمد نور وجود ندارد و ریاست اجرایی یک جریان مشروع برخواسته از رای میلیون‌ها شهروند افغانستان است.

آقای رحیمی خاطرنشان ساخت که بحث، مذاکره و مشوره با حکومت، به مسؤولان و رهبران یک امر مجاز است و امیدوار هستم سوء تفاهم‌هایی که در سطح رسانه‌ها در مورد روابط(عبدالله و نور) بیرون داده شده، یک راه حل پیدا کند.

سخنگوی ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی اضافه کرد که ما به آقای نور و روشی که به خاطر حل مشکلات گرفته، احترام قایل هستیم.

عطا محمد نور از جمله حامیان کلیدی رییس اجرایی در جریان کارزارهای انتخاباتی‌اش بود که پس از ایجاد حکومت وحدت ملی هرازگاهی از او به خاطر عمل‌کردش انتقاد نمی‌کرد.

آقای نور گفته بود که دیگر به توانایی تصمیم گیری سیاسی عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور باور ندارد و به همین دلیل، او مذاکرات مستقیم خود را با اشرف غنی، رئیس جمهور کشور شروع کرده است.

وی تاکید کرد که عبدالله عبدالله در دونیم سال گذشته ضعیف عمل کرده و او دیگر به توانایی تصمیم‌گیری سیاسی آقای عبدالله “باور کامل ندارد.”

والی بلخ تاکید کرد که عدم نمایندگی درست رییس اجرایی از حزب جمعیت اسلامی سبب شد تا او مذاکرات مستقیم را با اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان بر سر تقسیم قدرت شروع کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟