رویترز: ترامپ در استراتژی خود برای افغانستان تجدید نظر خواهد کرد

  • انتشار: ۲۰ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 44924

خبرگزاری رویترز امروز (چهارشنبه) گزارش داد؛ به دلیل ناامیدی ترامپ از راهبردش در افغانستان، این کشور آماده است تا در راهبرد خود در افغانستان تجدیدنظر کند.

به گزارش رویترز، مقام های آمریکایی  به این خبرگزاری گفتند: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نسبت به راهبرد جدید این کشور در افغانستان که ماه آگوست گذشته از سوی خود وی اعلام شد ناامید شده است.

اعزام نیروهای مستشاری، آموزشی و نیروهای ویژه و نیز افزایش حمایت هوایی از نیروهای امنیتی افغانستان از جمله راهبرد آمریکا در افغانستان به شمار می رفت که هدف از آن کشاندن پیکارجویان طالبان بر سر میز مذاکرات با دولت افغانستان بود.

این گزارش می افزاید: ترامپ مخالف ماندن در طولانی ترین جنگ آمریکا بود؛ اما مشاورانش او را قانع کردند تا فرصت بیشتری به این موضوع بدهد و در نتیجه ترامپ سال گذشته با اعزام سه هزار سرباز دیگر به افغانستان موافقت کرد تا اینکه شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان به 15 هزار نفر رسید.

اما پس از گذشت تقریبا یک سال همچنان این موضع گیری چالش آمیز بوده است به طوری که شمار زیادی غیرنظامی افغان کشته شدند، طالبان نفوذ خود را در مناطق روستایی تقویت کرده و نیز تردیدها درخصوص توانایی نیروهای امنیتی افغانستان به قوت خود باقی است.

بسیاری از مقام های فعلی آمریکا و مقام ها و مشاوران سابق بر این عقیده اند هرچند که کاخ سفید هنوز به صورت رسمی دستور بازبینی راهبرد در افغانستان را صادر نکرده است، اما آن ها در سطح دولت آماده ارزیابی این موضوع طی ماه های آینده هستند.

یک مقام عالی رتبه آمریکایی به رویترز گفته است: پیام هایی از کاخ سفید دریافت کردیم که حاکی از آن است ترامپ احتمالا طی ماه های آینده خواستار بازبینی راهبرد واشنگتن در افغانستان می شود و بنابراین ما آماده اتفاقات آتی هستیم.

این مقام افزوده است: همه ابعاد راهبرد کنونی مورد بررسی و احتمالا بازبینی واقع می شود از جمله، پیشرفت هایی که صورت گرفته، موضوع حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان و احتمال انجام مذاکرات با طالبان.

این بازبینی همچنین شامل روابط آمریکا با پاکستان نیز خواهد شد که مقام های آمریکایی این کشور را متهم به حمایت از شورشیان کرده و اسلام آباد این اتهام را رد می کند.

منبع: ایرنا

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟