رونامه پاکستانی جنگ: نشست مسقط در مورد صلح افغانستان بی نتیجه پایان یافت

  • انتشار: ۲۵ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 32047

یک روزنامه پاکستانی نوشته است، ششمین نشست گروه هماهنگی چهارجانبه صلح افغانستان شامل کشورهای پاکستان، افغانستان، چین و آمریکا، در مسقط پایتخت عمان بدون نتیجه پایان یافت.

به گزارش روزنامه جنگ،  ششمین نشست گروه هماهنگی چهارجانبه صلح افغانستان شامل کشورهای پاکستان، افغانستان، چین و آمریکا بدون نتیجه در «مسقط» پایان یافت.

در این نشست شرکت کنندگان بر ادامه تلاش های خود برای یافتن یک راه حل مناسب برای مناقشه طولانی مدت افغانستان تاکید کردند.

در این نشست که پس از وقفه طولانی مدت 17 ماهه برگزار شد «تهمینه جنجوعه» قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان به همراه یک هیات عالی رتبه دولتی و نظامی شرکت داشت.

حضور نیافتن نمایندگان طالبان در این نشست موجب شد تا این نشست همانند پنج نشست قبلی بدون نتیجه ماندن پایان یابد. طالبان رسماً اعلام کرده بود تا زمانی که شرایط آنان پذیرفته نشود، در هیچ نشستی برای مذاکرات با دولت افغانستان حضور نخواهند یافت.

نشست مسقط 2 هفته پس از دیدار «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان و «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان برگزار شد.

طالبان که مهمترین گروه شورشی مسلح در حال جنگ با دولت افغانستان است، این نشست را بی‌اهمیت توصیف کرده و قبلا هم استراتژی جدید آمریکا را طرحی برای ادامه جنگ در افغانستان خوانده‌اند.

جنگ و صلح افغانستان و برگزاری نشست‌های بی‌شمار در مورد آن داستان دنباله‌داری است و این روند جدیدی از تلاش‌ها برای پایان جنگ و تامین صلح در این کشور که با نشست مسقط رقم خورده، هم با نگاه‌های و واکنش‌های مملو از تردید و بدگمانی مواجه شده تا حدی که شورای عالی صلح افغانستان می‌گوید نمی‌خواهد مثل گذشته برای مردم امیدواری کاذب ایجاد کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟