روز قدس، روز ابراز وجود مستضعفان است، یادداشتی از حجت الاسلام سیداحمدسجادی

  • انتشار: ۱ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 24766

اطلس پرس- یکی از یادگارهای زنده و پویا و بیداری بخش و احیاکننده حضرت امام خمینی ره، بنا و برپایی روز قدس است که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، یعنی فردا برگزار می گردد.
به گزارش خبرگزاری اطلس، حجت الاسلام سید احمد سجادی، کارشناس ارشد فلسفه غرب طی یادداشتی به خبرگزاری اطلس نوشت :

روز قدس، جنبه های مختلف اعتقادی،، اخلاقی اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارد که افق دید مسلمانان و آزاد اندیشان و همینطور مستضعفین جهان را به پهنای تمام تاریخ ادیان آسمانی و سرانجام و سرنوشت بشریت، وسعت می بخشد.
روز قدس، نمادی از اوج ظلم ستیزی بر تارک عصر مدرنی ست که تمدن خویش را بر پایه غرایز و حرص و طمع بشری بنا نهاده تا در قهقرای طعنه های ملائک و یسفک الدماء و ظلم نسل زدایی سقوط گردد.

روز قدس، نمادی از اتحاد ادیانی ست که پیشینه اسلام و نگاه توحیدی ست و در قرآن با عظمت از آنها یاد شده تا روشن سازد که دین مسیح با مسیحیت چه تفاوتی دارد.(کاپیتالیسم را مسیحیت ابداع کرده، نه دین غیرمنفعت گرای مسیح) … دین موسی کجا و چطور بوده و یهودیت به کجا روان ست و صهیونیسم چه سرانجامی برای یهودیت و بشریت ترسیم نموده است.

حال این دو بدعت (کاپیتالیسم و صهیونیسم) نطفه خلف شان، داعش را در جهان اسلام پرورش داده اند تا سرنوشت اسلام را همچو مسیحیت و یهودیت به بدعتهای اعتقادی و منورالفکری و اخلاقی خودبنیاد مبدل سازند.

غافل از اینکه اسلام زنده ست چون معجزه و وحی الهی بدون تحریف در متن اندیشه های مسلمین جاری ست و پیشوایان معصوم اسلامی در علم و عقل و دل و جان معارف و معرفت دینی زنده و حضور دارد.

روز قدس، تذکری ست به جهانخواران و استکبار جهانی که همه چیز را قدرت ظاهری تعیین نمیتواند.

روز قدس، روز ابراز وجود مستضعفینی ست که حتی مجال حیات از ایشان گرفته شده ست.

روز قدس، نمادی از فراروی از مرزهای قومیت و ملیت بسوی آرمان انسانیت که خدامحوری و توحید ست تا اختلاف نژادی و ملی منشا خیر و شر نبوده و #ایده_خیر برمعیارهای اعتباری نچرخد..

روز قدس، روز همدلی مسلمین و آزاد اندیشان جهان حول محور فلسطین با اعلان بت شکن و مصلح قرن امام خمینی کبیر ره است.

انتهای پیام

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟