رهبر ایران: اسرائیل که زمانی شعار از نیل تا فرات می داد، امروز به دور خود دیوار می کشد

  • انتشار: ۲۷ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 35708

آیت الله خامنه ای رهبر ایران در سخنرانی در کنفرانس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی گفت اسرائیل علاوه بر غصب زمین های مردم فلسطین، آنان را از خانه شان تبعید کردند. وی گفت که رژیم اسرائیل که زمانی شعار از نیل تا فرات می دانند اما امروز دور خود دیوار می کشد.

آیت الله خامنه ای رهبر ایران در جمع شرکت‌کنندگان در سیزدهمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی گفت که اسرائیلی ها سرزمین مردم فلسطین را غصب کردند و بعد از آن مردمش را تبعید و سپس مردم را به قتل رساندند.

آقای خامنه ای گفت که میلیون‌ها نفر از مردم فلسطین، امروز در تبعیدند؛ از منزل خودشان، از خانه‌ی خودشان، از شهر و دیار خودشان آواره و دور هستند و اجازه ندارند به آنجا بروند؛ این یعنی یک تبعید دسته‌جمعی میلیونی.

وی گفت که تبعید و غضب زمین های فلسطینی ها همراه با شد با یک کشتار جمعی؛ عدّه‌ی زیادی را در همان اَوان به قتل رساندند؛ زن، مرد، کودک را در شهرها، در روستاها، قتل‌عام کردند؛ یک جنایت عظیم بشری واقع شد. این قضیّه‌ای است که در تاریخ سابقه ندارد.

رهبر ایران گفت که روز اینها -صهیونیست‌ها- شعار «از نیل تا فرات» می دادند، ولی امروز دور خودشان دیوار می کشند که بتوانند خودشان را در آنجا در سرزمین غصبی حفظ کنند. بنابراین مقاومت پیشرفت کرده، بعد از این هم پیشرفت خواهد داشت.

وی گفت: فلسطین یک مجموعه است، یک کشور است، یک تاریخ است. فلسطین، همان‌طور که بارها گفته شده، «از نهر تا بحر» است؛ از نهر اردن تا دریای مدیترانه؛ این فلسطین است و قدس هم بلاشک پایتخت این فلسطین است و هیچ‌گونه خدشه‌ای بر این فکر اساسی و این حقیقت امکان ندارد که وارد بشود. و این کاری هم که حالا آمریکایی‌ها کردند و می کنند که نسبت به قدس این غلط زیادی را این شخص کرده-البتّه این کسی که امروز در آمریکا بر سر کار است، این یک‌قدری با صراحت بیشتری کار میکند، [ولی] دیگران هم همین روش را ادامه میدادند، آنها هم با این تفاوتی نداشتند-این چیزی است که بلاشک به جایی نخواهد رسید و قادر نیستند که این کاری را که گفته‌اند، به انجام برسانند.

وی اضافه کرد که آمریکا بزرگترین حامی تروریسم در جهان است. داعش بوسیله آمریکا ایجاد شده است و خودشان هم به این اعتراف کرده است.

آیت الله خامنه ای گفت که همین داعشی که یک مشکل بزرگی برای بعضی از کشورهای منطقه‌ی ما شده بود، این داعش را خود آمریکایی‌ها به وجود آوردند؛ این را خودشان اعتراف کردند، اقرار کردند.

آقای خامنه ای گفت که همین شخص (ترامپ رئیس جمهور آمریکا) در تبلیغات انتخاباتی‌اش، بارها و بارها دولت قبلی خودش را متّهم کرد به اینکه اینها داعش را به وجود آوردند، راست هم می گفت؛ این حرف درست است؛ داعش را اینها به وجود آوردند.

وی گفت که تا همین اخیر هم که داعش نفسهای آخرش را در سوریه می کشید، اینها از داعش حمایت و دفاع می کردند؛ [این] مالِ همین تازگی و این اواخرِ اواخر است. بنابراین خود اینها طرف‌دار تروریسمند، خودشان عامل تروریسمند، امّا در‌عین‌حال پرچم مبارزه‌ی با تروریسم را بلند می کنند.

محمد طیب اعطا رییس هیات پارلمانی افغانستان نیز طی سخنانی در سیزدهمین کنفرانس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی اظهار کرد: کشورهای مسلمان گرفتار انواع چالش‌های زندگی، جنگ، بیکاری، فقر و مشکلات محیط زیستی هستند که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که امیدوارم این کنفرانس فرصت مناسبی برای تبادل نظر و تدوین استراتژی‌های موجود در جهان اسلام به ویژه مسائل اساسی آن باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟