رحمت الله نبیل: یکی از ماموران بلندپایه شورای امنیت، تطبیق کننده شکنجه بر محافظان قیصاری بود

  • انتشار: ۲۳ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیسیاست
  • شناسه مطلب: 45041

رحمت الله نبیل رئیس سابق امنیت ملی در واکنش شکنجه تعدادی از محافظان نظام الدین قیصاری توسط کسانی که لباس های نظامی بر تن داشته است، می گوید که بر اساس معلومات وی یک از ماموران بلندرتبه شورای امنیت تطبیق کننده مجازات بر محافظان قیصاری را تطبیق کرده است.

رحمت الله نبیل رئیس سابق امنیت ملی افغانستان باورمند است که شکنجه توسط چند تن از محافظان شخصی و اجیرشده یکی از مسئولان دولتی انجام شده است.

رحمت‌الله نبیل در صفحه فیسبوکش نوشته است، بربنیاد اطلاعاتی که به او رسیده است،‌ تطبیق کننده‌ی بازداشت و شکنجه‌ی افراد قیصاری از رئیس جمهور غنی و نیز از یکی از ماموران ارشد دفتر شورای امنیت ملی دستور می‌گرفته است.

آقای نبیل نوشته اشت “گر واقعاً “سرقوماندان اعلى” در حرف و عمل خود صادق است؛ به قربانى هاى نيروهاى امنيتى و دفاعى ما ارج بگذارد و مسول مذكور را به محكمه علنى بسپارد، در غير آن مي توان گفت كه در حق تمام قربانى ها و ايثارگري هاى نيروهاى امنيتى و دفاعى افغانستان خيانت صورت گرفته است و نام مقدس شان بين مردم به نفرت و نفرين تبديل شده است.”

در روزهای گذشته ویدیویی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که در آن تعدادی از محافظان نظام الدین قیصاری در حالی دست هایشان از پشت بسته است، مورد شکنجه قرار گرفته است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟