رئیس ستاد ارتش پاکستان: تکرار اشتباهات گذشته به نفع هچ یک از دو کشور نیست

  • انتشار: ۲۳ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 43784

جنرال جاوید باجوا رئیس ستاد ارتش پاکستان در دیدار با عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت گفته است که تکرار سیاست های اشتباه گذشته به نفع هیچ کدام از دو کشور نیست.

در یک خبرنامه ریاست اجرایی گفته شده است که این دو مقام روز گذشته در کابل با یکدیگر دیدار و در مورد مسایل دو جانبه خصوصا مبارزه با تروریسم بحث و تبادل نظر کردند.

در این نشست آقای باجوا تاکید نمود که صلح و ثبات در پاکستان در گرو صلح و ثبات در افغانستان است و کشورش روی اجرایی ساختن «برنامه عمل افغانستان-پاکستان برای صلح و همبستگی» در همکاری با حکومت افغانستان به صورت جدی کار می‌کند.

آقای باجوا علاوه نمود که تکرار سیاست‌های اشتباه‌‌آمیز گذشته به نفع هردو کشور نیست و با در نظرداشت مشترکات دینی-تاریخی فرصت آن رسیده تا با یک رویکرد نو به قضایا برخورد نماییم.

رییس اجرایی نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد که اجرایی ساختن «برنامه عمل افغانستان-پاکستان برای صلح و همبستگی» بتواند زمینه را برای برداشتن گام‌های عملی در مبارزه با دهشت‌افگنی و اعتماد سازی میان دو کشور فراهم سازد و از تعهد طرف افغانستان در عملی‌ساختن برنامه اطمینان داد.

رییس اجرایی در بخش دیگر از صحبت‌های خود گفت که افغانستان میان دهشت‌افگنان فرق قایل نیست و دهشت‌افگن خوب و بد اصلا وجودندارد.

رئیس ستاد ارتش پاکستان روز گذشته (سه‌شنبه) پس از ورود به کابل با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز دیدار کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟