رئیس حزب جمعیت: حنیف اتمر مشاور امنیت ملی باید برکنار شود

  • انتشار: ۱۵ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 23896

صلاح الدین ربانی سرپرست وزارت امور خارجه و عضو بلندپایه حزب جمعیت اسلامی، در یک نشست خبری ضمن مطرح کردن خواسته های این حزب، گفت که یکی از خواسته های این حزب برکناری حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی است.

صلاح الدین ربانی سرپرست وزارت امور خارجه و رییس حزب جمعیت اسلامی در این نشست خبری گفت که نیروهای امنیتی با شلیک به معترضان تصویری همانند تروریستان ازخود در نزد مردم بر جا گذاشتند.

آقای ربانی گفت که کشتار معترضان، حملات انتحاری اخیر نشان دهنده ضعف و پرسش های جدی درمدیریت نیروهای امنیتی است.

وی اضافه کرد که وقتی به ترور زنجیره ی درسالهای گذشته نگاه کنیم وهمچنان به حادثه انتحاری دربادام باغ، موج دوم ترور دسته جمعی رهبران جمعیت راه افتاده است.

سرپرست وزارت امور خارجه خواست های حزب جمعیت اسلامی را از حکومت وحدت ملی را در سه مورد بیان کرد؛ برکناری مشاور امنیت ملی و سران نهادهای امنیتی و تقرر افراد شایسته به جای آن ها، پیگیری حوادث اخیر و اجرای توافقنامه حکومت وحدت ملی به صورت کامل.

وی هشدار می‎دهد که اگر چنین نشود، جمعیت در مشوره با جریان‎های سیاسی دیگر تصمیم‎های لازم را روی دست خواهد گرفت.

ربانی اضافه کرد که عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی باید از این خواست‎ها پشتیبانی کند و همچنان افزود که رهبری جمعیت تصمیم خواهد گرفت که وی در نشست صلح پروسۀ کابل که قرار است فردا برگزار شود، به حیث وزیر خارجه شرکت کند یا خیر؟

وی تأکید که حزب جمعیت به دین باور است که عبدالله در کنار آنان خواهد بود.

آقای ربانی در این باره گفت: “ما با آقای عبدالله در تماس هستیم و مشوره‎های نیز با وی صورت گرفته است. به زودی موقف‌اش را اعلان خواهد کرد.”

رییس جمعیت اسلامی در این نشست خبری گفت که تاکنون این حزب قربانی زیادی در حملات تروریستی داده و اکنون نیز قربانی می‌دهد.

صلاح الدین ربانی در نمایندگی از این حزب گفت که گزینه خارج شدن این حزب از بدنه حکومت وحدت ملی در دستور کار نیست و ادامه‌ی این حکومت بدون جمعیت غیر ممکن است.

قرار است حکومت نیز تا ساعتی دیگر موضع اش را پیرامون رویدادهای اخیر و موضع گیری‌های سیاسی از سوی احزاب و شخصیت‌های سیاسی بیان کند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟