رئیس جمهور: نقش ریاست جمهوری از فرد محور به نهاد محور مبدل شده است

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 42431

اشرف غنی رئیس جمهور در مراسم معرفی وحید قتالی به عنوان رئیس اداره امور ریاست جمهوری گفت که اکنون نقش اداره امور ریاست‌جمهوری تغییر کرده و نیز نقش ریاست‌جمهوری از فرد محور به نهاد محور مبدل شده است و این نهاد به رئیس‌جمهور متکی نمی‌باشد. ارگ به هیچ نقطۀ افغانستان متعلق نبوده بلکه به فرد فرد این کشور تعلق دارد و باید پاسخ‌گو و مسوول باشد.

ارگ با نشر خبرنامه ای نوشته است، اشرف غنی رئیس‌جمهور، صبح امروز (یکشنبه) در مراسم معرفی سیدعبدالوحید قتالی رئیس عمومی جدیدالتقرر ادارۀ امور ریاست‌جمهوری که در قصر چهارچنار برگزار شده بود، گفت که دلیل عمده انتخاب سید وحید قتالی دراین وظیفه این است که وی یک شهروند مسوول می باشد و در دورۀ ماموریت قبلی خویش در شاروالی هرات، با تعهد و مدیریت سالم توانست فضای مناسب همکاری را ایجاد نماید.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: اکنون نقش اداره امور ریاست‌جمهوری تغییر کرده و نیز نقش ریاست‌جمهوری از فرد محور به نهاد محور مبدل شده است و این نهاد به رئیس‌جمهور متکی نمی‌باشد. ارگ به هیچ نقطۀ افغانستان متعلق نبوده بلکه به فرد فرد این کشور تعلق دارد و باید پاسخ‌گو و مسوول باشد.

وی افزود که در نهاد ریاست‌جمهوری، طرح‌های پیشرفت و ترقی افغانستان، تحکیم وحدت ملی و ارتباطات عمیق، تدوین و از طریق اجماع مورد اجرا قرار می‌گیرد.

عبدالوحید قتالی پیش از این به عنوان شهردار هرات ایفای وظیفه می کرد. او چندی پیش به عنوان رئیس اداره امور ریاست جمهور منصوب شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟