رئیس جمهور برای سفری 5 روزه عازم استرالیا، اندونزی و سنگاپور شد

  • انتشار: ۱۳ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 20383

اشرف غنی رئیس جمهور شب گذشته در صدر هیئتی بلند پایه برای یک سفر پنج روزه به کشور های استرالیا، اندنونزی و سنگاپور رفت، مقامات هدف از این سفر را گسترش روابط میان افغانستان و این کشورها می داند.

ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای، می‌گوید که اشرف غنی، رییس جمهور کشور برای گسترش روابط میان افغانستان و کشورهای آسترالیا، اندونیزیا و سنگاپور، به ترتیب به این کشورها سفر کرده است.

ارگ در اعلامیه‌ای که شام دیروز به رسانه‌ها فرستاده، نوشته است: «محمداشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان در رأس یک هیأت عالی‌رتبه دولتی، برای سفر رسمی پنج روزه عازم کشورهای آسترالیا، اندونزی و سنگاپور گردید.»

بر بنیاد این اعلامیه، رییس جمهور افغانستان در جریان این سفرها، با سران این کشورها و شماری از مقام‌های عالی رتبه‌ی آسترالیا، اندونزی و سنگاپور دیدار و گفتگو خواهد کرد.»ریاست جمهوری گفته است که رییس جمهور غنی در سفرش به این سه کشور، موضوع گفت‌وگوهایش «تبادل نظر» و «گسترش ارتباطات» است.

ریاست جمهوری نوشته است: «با مقام‌های آن کشورها، در مورد گسترش روابط میان افغانستان و کشورهای متذکره بحث و تبادل نظر خواهد کرد.»

رییس جمهور افغانستان در این سفر، هیأتی از سران نهادهای کشور را رهبری می‌کند. هیأت سفر کننده به کشورهای آسترالیا، اندونیزیا و سنگاپور، محمدحنیف اتمر مشاور امنیت ملی، اکلیل حکیمی وزیر مالیه، عبدالستار مراد وزیر اقتصاد، نرگس نهان نامزد وزیر وزارت معادن و پترولیم، امان‌الله غالب معین وزارت انرژی و آب، شاه‌زمان میوندی مشاور ارشد رییس جمهور در امور روابط عامه و استراتژیک و عبدالحمید هلمندی مشاور ارشد رییس جمهور را شامل می‌شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟