رئیس جمهور برای جلب کمک های بیشتر به هند رفت

  • انتشار: ۲۴ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 15631

اشرف غنی رئیس جمهور امروز(چهارشنبه) در رأس یک هیأت بلندپایه دولتی به هند رفت، غنی قرار است بروی مسایل اقتصادی، امنیتی و همکاری‌های منطقه با مقامات هندی صحبت کند.

ارگ ریاست جمهوری می‌گوید که آقای غنی به دعوت نریندرا مودی نخست وزیر هند به آن کشور، رفته است.

بر اساس اعلامیۀ ریاست جمهوری، اشرف غنی در جریان سفر دو روزه‌اش با ناریندرا مودی نخست وزیر هند، پراناب موکرجی رئیس جمهور و برخی مقامات آن کشور، تاجران و سرمایه گذاران دیدار خواهد کرد.

گفته می شود هدف از سفر رئیس جمهور به هند، جلب کمک‌های بیشتر کشور هند برای پروژه‌های کلان عمرانی و زیربنایی افغانستان، مبارزه با تروریزم و همکاری‌های منطقوی باشد.

این سومین‌ باری است که در سال روان میلادی آقای غنی به عنوان رئیس جمهور افغانستان با مقامات بلندپایه هندی دیدار می‌کند. برای اولین بار در ماه می سال روان میلادی محمداشرف غنی با نریندرا مودی صدراعظم هند در شهر تهران ایران و سپس در ماه جون در شهر هرات هنگام افتتاح رسمی بند سلما با هم دیدار کرده اند.

هند از کمک‌کنندگان مهم افغانستان شمرده می‌شود، از سال 2002 میلادی به این طرف حدود دو میلیارد دالر را در بخش‌های مختلف اقتصادی کمک کرده است. علاوه بر آن صدها افسر نظامی در اکادمی نظامی آن کشور آموزش می‌بینند و چند قبل چهار بال طیاره نیز به افغانستان کمک کرد. هم‌چنان سالانه صدها بورسیه را برای محصلین افغان نیز این کشور فراهم می‌کند.

گفتنی است رئیس جمهور را در این سفر محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه و اکلیل حکیمی، وزیر مالیه، همراهی می کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟