ذبیح الله مجاهد: پیشنهاد آتش بس حکومت افغانستان را بررسی می کند

  • انتشار: ۱۷ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 43552

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان می گوید که این گروه پیشنهاد حکومت افغانستان در مورد آتش بس در مدت تعیین شده را در بین سران ارشد طالبان به بررسی خواهند گرفت.

رئیس جمهور اشرف غنی امروز (پنجشنبه) در بیانیه اعلام کرد که به تمامی نیروهای امنیتی دستور داده است از ۲۷ ماه رمضان تا پنجم عید در مقابل طالبان آتش بس برقرار است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان به خبرگزاری فرانسه گفته که آنها پیشنهاد آتش‌بس اشرف‌غنی رئیس جمهوری افغانستان را با مقامات ارشد خود بررسی می‌کنند.

رئیس جمهور به نیرو های امنیتی و دفاعی کشور دستور داده تا در جریان آتش بس تمام عملیات تهاجمی خویش را در برابر طالبان را متوقف سازند، اما عملیات در برابر داعش، القاعده و سایر شبکه های تروریستی بین المللی ادامه خواهد داشت.

در اعلامیه ی اشرف غنی گفته شده “علمای جیّد دینی از سرتاسر کشور به روز دوشنبه هفته روان در کابل گرد هم آمده و حملات انفجاری و انتحاری را در افغانستان حرام دانستند. دولت جمهوری اسلامی افغانستان بعد از اعلام این فتوای متفق علمای کشور ضمن پشتبانی از مواد و محتوای این فتوی، با پیشنهاد ضمنی آتش بس نیز موافقت می کند.”

سه روز پیش، صدها عالم دین از سراسر افغانستان در کابل جمع شده و فتوایی مبنی بر ناروا بودن جنگ در این کشور صادر کردند. آنها از طرفین جنگ خواهان آتش بس هر چه سریعتر شدند.

طالبان پیش از این در مورد  این نشست و فتوای عالمان دین گفته بود که این نشست و فتوا بخشی از جنگ تبلیغاتی آمریکا برای تحت فشار قراردادن این گروه است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟