دیوارهای سمنتی و موانع، از جاده ها و پیاده روهای کابل برداشته می شوند

  • انتشار: ۳ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 24829

شهرداری کابل روند برداشتن دیوارهای سمنتی امنیتی کنار جاده‌ها و پیاده‌روها را در کابل آغاز کرد.

دیوارهای امنیتی در کابل در چند سال گذشته با افزایش تهدیدات امنیتی زخیم‌تر و بلندتر شده است.

این موانع در بسیاری از موارد کوچه‌ها و حتی خیابان‌های عمومی شهر را بسته و موجب راهبندان شدید در کابل شده و مشکلات زیادی برای رفت و آمد شهروندان کابل ایجاد کرده است.

عبدالله حبیب‌زی، سرپرست شهرداری کابل روز گذشته (جمعه) به خبرنگاران گفت که این روند مطابق فیصله کابینه آغاز شده است.

روند برداشتن موانع  از سوی شهرداری کابل به همکاری فرماندهی پولیس و فرماندهی گارنیزون کابل و دادستانی کل از جاده هشتاد متره میدان هوایی آغاز شده و اکنون این روند در بخش‌های مختلف شهر  ادامه دارد.

شهرداری کابل ‌می‌گوید که کار برداشتن موانع ازجاده میدان هوایی و مقابل فرماندهی عمومی گارنیزیون کابل آغاز شده و حالا تیم برداشتن موانع در ناحیه سوم شهر رسیده است.

عبدالله حبیب‌زی، سرپرست شهرداری کابل گفت که تمام جاده‌ها و کوچه‌های مسدود شده‌ی کابل دوباره باز خواهد شد و با تمام کسانی که این جاده‌ها را بند کرده‌اند برخود یک‌سان خواهد شد.

حبیب‌زی تأکید کرد که براساس حکم ریاست‌جمهوری تمام موانع دولتی و غیردولتی تا فرارسیدن عید سعید فطر از جاده‌های شهر کابل برداشته می‌شود.

شماری از شهروندان کابل اقدام شهرداری را برای برداشتن موانع سمنتی ستودنی خوانده و از آن استقبال کردند.

شهرداری کابل در حالی اقدام به برداشتن موانع در شهر کابل می‌کند که چند روز قبل، محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور در دیدار با اعضای نهادهای جامعه‌ی مدنی تعهد سپرده که تمام سرک‌‌ها و راه‌های مسدود شده‌‌ی کابل را باز می‎کند.

در سه سال اخیر مسئولان اداره‌های دولتی، اداره‌های خارجی، موسسات و شماری از اشخاص زورمند به منظور حفاظت از جان‌های شان با گذاشتن موانع سمنتی  بیشترین جاده ها را  مسدود کرده‌ بودند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟