دیلی تلگراف: کاخ سفید به دیپلمات های آمریکایی دستور برگزاری نشست مستقیم با طالبان را داده است

  • انتشار: ۲۶ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 45139

بعد از اینکه روز گذشته رسانه های غربی گزارش دادند که آمریکا به دنبال گفتگوی مستقیم با طالبان است، یک رسانه بریتانیایی گزارش داده است که کاخ سفید به دیپلمات های آمریکایی گفته است که به دنبال برگزاری نخستین گفتگو مستقیم با طالبان باشند.

روزنامه دیلی تلگراف روز گذشته گزارش داد که کاخ سفید به دیپلمات های ارشد این کشور دستور داده است تا در جستجوی نخستین گفتگوها با طالبان باشند تا زمینه گفتگوهای بزرگتر باز شود.

نیویورک تایمز نیز در همین مورد گزارش داده بود، به دنبال عدم موفقیت استراتژی ترامپ برای افغانستان، رئیس جمهور این کشور به دنبال تغییر این استراتژی و گفتگوی مستقیم با گروه طالبان است.

این در حالیست که جنگ افغانستان طولانی ترین جنگی است که آمریکا تاکنون در آن حضور داشته است. 17 سال از ورود آمریکا به جنگ افغانستان می گذرد، اما هیچ نشانی از پیروزی آمریکا در این جنگ دیده نمی شود، بلکه برعکس طالبان در سال های اخیر به شدت قدرتمند شده و موفق شده است تا مناطق بیشتری را در کنترل خویش در بیاورد.

طالبان بارها مذاکرات مستقیم با آمریکا را خواستار شده بود. این گروه حکومت افغانستان را دست نشانده و فاقد صلاحیت می داند و به همین دلیل گفتگو با دولت افغانستان را رد می کند.

طالبان در چند سال اخیر تحرکات خویش را بیشتر کرده و موفق شده تا ولسوالی و روستاهای زیادی را در اختیار بگیرد.

این گروه دو سال پیش حتی برای دوبار ولایت کندز را به تصرف خویش درآورد. در این تصرف مقادیر زیادی سلاح و مهمات و موترهای نظامی به دست این گروه افتاد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟