دیدار و گفتگوی «خلیلزاد» با مقامات پاکستان پیرامون صلح افغانستان

  • انتشار: ۱۴ قوس ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 50599

 «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان با طالبان که روز گذشته در سومین سفر 20 روزه عازم منطقه شده است، امروز با وزیر و قائم مقام وزارت خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان با طالبان، روز سه شنبه در وزارت امور خارجه پاکستان با «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه دیدار کرده و گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دنبال همکاری پاکستان برای تحقق صلح و ثبات در افغانستان است.

قریشی وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این دیدار، در خصوص حمایت جدی کشورش برای حل و فصل مشکلات جنگ افغانستان از طریق مذاکره برای پایان دادن به حنگ افغانستان به خلیلزاد اطمینان داد.

همچنین بر اساس توییت دیگری از سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، زلمی خلیلزاد با «تهمینه جنجوعه»قائم مقام وزارت امور خارجه این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

مقامات دیپلماتیک، امنیتی و دفاعی دو طرف نیز در این دیدار حضور داشتند که در این جلسه، حل و فصل مسالمت آمیز و سیاسی مشکلات جنگ افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

«زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان روز گذشته در ادامه تلاش آمریکا برای جلب نظر مساعد اسلام‎آباد برای مشارکت در روند صلح افغانستان، وارد پاکستان شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟