دیدار ولیعهد عربستان با لابی های صهیونیست در آمریکا

  • انتشار: ۱۲ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 39001

افشای برنامه سفر ولیعهد سعودی به آمریکا نشان می‌دهد که وی با گروهی از رهبران لابی‌های پرنفوذ صهیونیستی از جمله رهبران آیپک دیدار و رایزنی کرده است.

شبکه الجزیره گزارش داد که افشای جزئیات برنامه سفر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به آمریکا نشان می‌دهد که وی با شماری از رهبران سازمان های دست راستی یهودی در آمریکا دیدار و گفتگو کرده است.

براساس این گزارش، محمد بن سلمان با رهبران گروههایی نظیر سازمان آیپک، ایستادگی برای اسرائیل(ADL)  و فدراسیون یهودیان آمریکای شمالی دیدار کرده است؛ گروههایی که همگی از حامیان شهرک سازی‌ها در فلسطین اشغالی هستند و همچنین برای مقابله با جنبش تحریم اسرائیل می‌جنگند.

براساس این گزارش، افشای یک نسخه از برنامه سفر بن سلمان که روزنامه هاآرتص آن را منتشر کرده نشان می‌دهد که ولیعهد سعودی همچنین با رهبران کمیته یهودیان آمریکا(AJA) و دیگر گروههای تندروی لابی اسرائیلی نیز دیدار کرده است.

الجزیره در ادامه نوشت؛ در حالیکه عربستان سعودی هنوز اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد انجام چنین اقداماتی توسط محمد بن سلمان نشانه گرمتر شدن روابط ریاض و تل آویو است.

این دیدار در حالی انجام می شود که در روزهای گذشته نیروهای اسرائیلی، بیش از 16 فلسطینی را در راهپیمایی روز زمین، کشتند و بیش از یک هزار نفر دیگر نیز زخمی شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟