دیدار غنی و رئیس پارلمان بعد از وارد شدن اتهام اختلاس

  • انتشار: ۶ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 31232

بعد از وارد شدن اتهاماتی به عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان، آقای ابراهیمی و تعدادی از اعضای هیئت اداری پارلمان با اشرف غنی رئیس جمهور دیدار کردند. وی متهم است که میلیون ها افغانی از مجلس اختلاس کرده است.

ارگ ریاست جمهور با نشر خبرنامه ای نوشته است؛ رئیس‌جمهور غنی در نشست مشورتی با رئیس و هیات اداری ولسی جرگه روی مسایل ملی کشور بحث نمود و به آنان اطمینان داد که در هر مرحلۀ از مذاکرات صلح حکومت افغانستان با حکومت پاکستان، با شورای ملی مشوره خواهد شد.

در ادامه خبرنامه گفته شده است؛ همچنان رئیس و هیات اداری پارلمان دیپلماسی حکومت را موفقیت آمیز خوانده، گفتند که ولسی جرگه در کنار حکومت است و از تمام برنامه های سیاسی، اقتصادی و زیربنایی پشتیبانی می نمایند.

این در حالیست که پیش از این آقای ابراهیمی به اختلاس میلیون ها افغانی در مجلس متهم شده است.

برخی از اعضای مجلس نمایند‌گان در نشست روزهای پیشین این مجلس عبدالرؤوف ابراهیمی، رییس و خدای نظر نصرت، رییس دبیرخانۀ مجلس را متهم به اختلاس ۵۰ میلیون افغانی کرده بودند.

اما عبدالرؤوف ابراهیمی، رییس مجلس نمایند‌گان و خدای نظر نصرت در نشست روز گذشته (چهارشنبه) تمامی این اتهام‌ها را رد کرده و می‌گویند که تمامی این اتهامات بی‌اساس است.

رییس دبیرخانۀ مجلس نمایند‌گان نیز می‌گوید، کرایۀ خانۀ رییس مجلس نمایند‌گان به دستور ریاست جمهوری پرداخت می‌شود و گماشتن شماری از افراد برابر به نیاز مجلس بوده است.

در همین حال، شماری از اعضای مجلس نمایندگان می‌گویند، واردشدن اتهام فساد به رییس مجلس حیثیت این نهاد قانون‌گذار را خدشه‌دار کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟