دیدار شیخ سعودی با مولانا فضل الرحمان و تعدادی از مقامات پاکستانی

  • انتشار: ۲۱ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 20675

شیخ صالح محمد بن طالب امام جماعت مسجدالحرام که از چند روز پیش به همراه وزیر امور مذهبی عربستان به پاکستان سفر کرده، سخنرانی ها و دیدار های متعددی با مقام های مختلف پاکستان از جمله با نخست وزیر و رئیس جمهوری این کشور انجام داده است.

این شیخ سعودی که ظاهرا بنا به دعوت ویژه ‘مولانا فضل الرحمان’ رئیس حزب ‘جمعیت علمای اسلام-شاخه فضل’ برای شرکت در همایش صدمین سال تاسیس این حزب به پاکستان سفر کرده است، علاوه بر شرکت در این همایش، با شماری از مقامات عالی رتبه دولت پاکستان و رهبران احزاب مذهبی این کشور نیز دیدار کرد.

براساس گزارش رسانه های مختلف پاکستان، محور اصلی سخنرانی روز گذشته امام جماعت مسجدالحرام در مراسم افتتاحیه همایش حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در شهر ‘نوشهره’ در ایالت خیبرپختونخوا، موضوع وحدت جهان اسلام بود. وی ضمن تاکید بر وحدت میان امت اسلامی، گفت: اسلام دین صلح و محبت است و عناصری که به دنبال تفرقه افکنی هستند، نسبتی با اسلام ندارند.

شیخ صالح محمد بن طالب تاکید کرد: مسلمانان به جای گرفتار شدن در اختلافات جزئی، راه قرآن و منویات پیغمبر گرامی اسلام (ص) را در پیش بگیرند.

همچنین ‘صالح بن عبدالعزیز’ وزیر امور مذهبی عربستان که به همرام امام جماعت مکه به پاکستان سفر کرده است، در مراسم روز گذشته حزب جمعیت علمای اسلام در نوشهره پاکستان در خصوص موضوع وحدت سخنرانی کرد و گفت: وحدت امت اسلامی در زمان حاضر اجتناب ناپذیر است.

مولانا فضل الرحمان رئیس حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل نیز طی سخنرانی در این مراسم گفت: قوانین و اصول اسلامی تنها راه حل مشکلات امروز مسلمانان است.

امام جماعت کعبه که از روز پنجشنبه هفته گذشته به همران وزیر امور مذهبی عربستان وارد پاکستان شده است، علاوه بر ملاقات با مولانا فضل الرحمان و شرکت در همایش بزرگ صدمین سالگرد حزب جمعیت علمای اسلام، دیدارهایی با ممنون حسین رئیس جمهوری، محمد نواز شریف نخست وزیر، سردار محمد یوسف وزیر امور مذهبی و محمد شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب پاکستان انجام داده است.

وی در ملاقات های خود، با بیان اینکه ائتلاف نظامی (تحت رهبری عربستان) علیه هیچ کشوری نیست، تاکید کرد که امت اسلامی برای مبارزه با تروریسم راهبرد مشترک اتخاذ کند.

امام جماعت کعبه در سفر خود به پاکستان، همچنین از مسجد فیصل در اسلام آباد، دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام آباد و مجلس ن ملی پاکستان بازدید کرد.

وی در دیدار با رئیس جمهوری و نخست وزیر پاکستان نیز ضمن اشاره به اهمیت روابط نزدیک میان ریاض و اسلام آباد، گفت: روابط نزدیک و قوی میان پاکستان و عربستان به نفع امت اسلامی است و برای دفع چالش های امروز، تفاهم و اتحاد میان دو کشور و همه امت اسلامی اجتناب ناپذیر است.

همچنین، امروز (دوشنبه) در شهر لاهور و در دفتر مرکزی حزب جماعت اسلامی نماز جماعت صبح به امامت شیخ صالح محمد بن طالب امام جماعت کعبه شد.

در اوایل سال 1394 نیز (پس از تصویب قطعنامه پارلمان پاکستان مبنی بر اینکه پاکستان در جنگ یمن دخالت نخواهد کرد) شیخ خالد الغامدی یکی دیگر از امامان جماعت کعبه با هدف جلب حمایت های فکری و معنوی افکار عمومی پاکستان برای پیوستن این کشور به جنگ یمن، به این کشور سفر کرده بود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟