دیدار اعضای شورای امنیت سازمان ملل با مقامات حکومتی

  • انتشار: ۲۴ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 35585

هیئتی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد که شب گذشته وارد کابل شده بودند، امروز با مقامات حکومتی دیدار کردند. آنها می خواهند اطلاعات دقیقی از افغانستان به دست آورند. تا اوضاع افغانستان و نقش پاکستان در این ناآرامی ها مورد بررسی قرار دهد.

هیئت شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز (یکشنبه) با رییس جمهور غنی، مقام های حکومتی، رهبری شورای ملی، جریان های سیاسی و کمیسیون های انتخاباتی دیدار کرده و در دیدار با اعضای کمیسیون های انتخاباتی تعهد سپرده که در بخش مالی انتخابات قاطعانه همکاری خواهد کرد.

در این دیدار ها روی بررسی فرصت ها و چالش های مبارزه با هراس افگنی، وضعیت فعلی افغانستان، مبارزه با فساد و مواد مخدر گفتگو صورت گرفته است.

دبیر کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که این دیدار در ارگ انجام شده و کمیسیون، ناامنی و چالش های مالی را بزرگترین مشکل سد انتخابات پیشرو به این هیت ابراز داشته و در مقابل تعهد همکاری شورای امنیت سازمان ملل را بدست آورده است.

یک منبع دولتی که در یکی از نشست‌های هئیت اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در کابل حضور داشته است می‌گوید این هئیت به‌دنبال اطلاعات دست اول و موثق در مورد اوضاع افغانستان است.

به گفته‌ی او اظهارات نمایندگان شورای امنیت حاکی از آن است که آن‌ها از استراتژی امریکا در افغانستان حمایت می‌کند.

نمایندگان ۱۵ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل از جمله نیکی هیلی، نماینده امریکا، شب گذشته به افغانستان سفر کرده‌اند. این هیئت قرار است گزارشی از اوضاع افغانستان را در نشست شورای امنیت سازمان ملل ارائه کند.

در همین حال مجلس سنا از سفر هیأت شورای امنت سازمان ملل متحد به افغانستان استقبال کرده، ابراز امیدواری کرد که سفر این هیأت بر تقویت دموکراسی و تامین صلح در افغانستان نتیجه مثبت دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟