دو شرکت هندی کار انتقال برق کاسا 1000 را به عهده گرفتند

  • انتشار: ۲۱ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 34254

دو شرکت هندی قرارداد لین انتقال برق کاسا 1000 را با شرکت برق افغانستان به امضاء رساندند. هزینه 235 میلیون دالری اجرای این پروژه را بانک جهانی به صورت بلاعوض متقبل می شود.

قرارداد لین انتقال برق کاسا ۱۰۰۰ با ارزش بیش از ۲۳۵ ملیون دالر میان شرکت برق افغانستان و شرکت‌های هندی KPTL و KEC امضا شد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان گفته است که تمام پول این پروژه به شکل کمک بلاعوض از سوی بانک جهانی پرداخته شده و کار عملی آن در اپریل ۲۰۱۸ آغاز و در طول سه سال به اکمال خواهد رسید.

پروژۀ لین برق کاسا ۱۰۰۰ در حدود ۷۶۵ کیلومتر طول دارد که به گفتۀ مقام‌های افغان ۵۶۳ کیلومتر آن از افغانستان می‌گذرد. این پروژه از ۶۰۰ قریه، ۲۳ ولسوالی و شش ولایت شمالی، شرقی و شمال شرقی افغانستان گذشته و به نقل از خبرنامۀ ارگ تاثیر مثبت بر زندگی ۱۵۲ هزار خانوادۀ افغان خواهد گذاشت.

قرارداد ساختن سب استیشن ۵۰۰ کیلوولت ارغندی به ارزش ۳۲.۲ میلیون دالر از بودجۀ بانک انکشاف آسیایی میان شرکت برق افغانستان و شرکت مشترک هندی و افغانی Techno-RGM JV امضا شد.

کار عملی این سب ستیشن در جنوری ۲۰۱۸ آغاز شده و در جریان دو و نیم سال تکمیل خواهد شد. از این سب ستیشن چهار لین ۲۲۰ کیلوولت از کابل به ولایت‌های جنوبی، شرقی و جنوب شرقی امتداد خواهد یافت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟