دولت وزیری حصارکشی پاکستان در مرز با افغانستان را بی فایده می داند

  • انتشار: ۲۰ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 31770

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در واکنش به حصارکشی پاکستان در مرزهایش با افغانستان می گوید که اعمار تاسیسات و ایجاد حصارهای بلند هیچ تاثیری در مبارزه با تروریسم ندارد چون مراکز اصلی تروریستان در خاک پاکستان است و این کشور باید مراکز این گروه ها را هدف قرار دهد.

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می گوید که حصار کشی توسط پاکستان در امتداد خط دیورند یک “کار بی فایده” در مبارزه با تروریسم است.

این در حالیست که پاکستان به شدت روی حصار کشی در امتداد خط دیورند کار می‌ کند و هدف آن را جلوگیری از تردد تروریستان بین دو کشور خوانده است.

دولت وزیری گفت که پاکستان به باور خود برای جلوگیری از رفت‌ و آمد تروریستان، در امتداد خط دیورند به اعمار تاسیسات و حصارکشی آغاز کرده است در حالی که این دو کشور همسایه به دوستی پایدار نیاز دارند.

وی تاکید کرد که این حصار کشی و اعمار تاسیسات هیچ تاثیری روی مبارزه با تروریسم ندارد چون به گفته وی مرکز تروریسم یا گروه های تروریستی چون گروه حقانی، طالبان، رهبران و شورا های شان در پاکستان است و باید آن کشور آن مراکز و گروه‌ ها را هدف قرار دهد.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان ادعا کرد که ۸۶ هدف را به پاکستان سپرده اما آن کشور حتی یک هدف را از این میان از بین نبرده است.

با این همه محمد عثمان، یک فرمانده شبه نظامیان ارتش سرحدی پاکستان گفته است که دیوار مرزی در آلمان وجود داشت، در مکسیکو وجود دارد. در تمام دنیا است و چرا میان افغانستان و پاکستان وجود نداشته باشد؟ این قبایل باید بدانند که اینجا پاکستان و آنجا افغانستان است.

حکومت پاکستان تصمیم گرفته است که در امتداد خط ۲۵۰۰ کیلومتری دیورند حصار آهنی بلند ‌کند و بر علاوه آن بیش از ۱۰۰ پاسگاه جدید امنیتی را در امتداد این خط افراز و بیش از ۳۰ هزار سرباز دیگر جابجا کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟