ده ها میلیون افغانی اختلاس و وجود 200 کارمند خیالی از اتهامات بر رئیس مجلس است

  • انتشار: ۳ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیپارلمانتیتر 2
  • شناسه مطلب: 31067

گزارش های تحقیقی از درون پارلمان نشان از فساد گسترده نمایندگان پارلمان بر می دارد، در تازه ترین مورد عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس به ده میلیون افغانی اختلاس متهم شده است. کارمندان خیالی و عدم شفافیت در قراردادها و ده میلیون افغانی از اتهاماتی است که متوجه آقای ابراهیمی است.

بحث روی این موضوع در نشست روز شنبه مجلس بالا گرفت و شماری از نمایندگان گفتند که این موضوع باید به‌شکل جدی از سوی دادستانی‌کل بررسی شود. همچنان نمایندگان خواستار برکناری آقای ابراهیمی شدند.

طلوع‌نیوز هفته‌ی گذشته گزارش تحقیقی‌یی منتشر کرد که نشان می‌داد ۴۵ میلیون و ۹۰۰ هزار افغانی از بودجه‌ی شورای ملی برای پرداخت کرایه‌ی خانه و دفتر عبدالرؤوف ابراهیمی، رییس‌ مجلس نمایندگان در بیرون از ساختمان شورای ملی به مصرف رسیده است.

همایون همایون، معاون اول مجلس نمایندگان گفت: «من شخصاً کسی را متهم نکرده‌ام، اما در دبیرخانه‌ی مجلس ده‌ها میلیون افغانی اختلاس صورت گرفته و اسناد کامل آن را به سارنوالی فرستاده‌ام؛ امیدوارم سارنوالی این موضوع را دقیق بررسی کند و نتیجه‌اش را به مجلس واضح سازد که درست است یا نه.»

آقای همایون همچنان گفت که دبیرخانه‌ی مجلس ۳۷۰ کارمند قراردادی استخدام کرده بود که ۲۰۰ نفر آن عملاً وجود نداشت و تنها از این بابت ماهانه چهار میلیون افغانی به جیب‌های شخصی افراد می‌رفت.

عبدالرحیم ایوبی، نماینده‌ی دیگر گفت درباره‌ی اختلاس آقای ابراهیمی صدها مدرک به نشر رسیده و این موضوع برای اعضای مجلس نمایند‌گان که ادعای تأمین عدالت و قانون را می‌کنند، توهین و بی‌عزتی به‌شمار می‌رود.

آقای ایوبی افزود رییس مجلس نمایند‌گان در این اواخر زیر بار حکومت رفته و باید استعفا دهد.

محمدسرور عثمانی فراهی گفت: «اتهام اختلاس به رییس مجلس لکه‌ی بدنامی در تاریخ پارلمان کشور خواهد بود؛ وکلا اگر ترسی از خدا دارند به‌جای مصلحت‌بینی سیاسی، از دست آقای ابراهیمی گرفته او را از ریاست مجلس پایین کنند و بعد از لوی‌سارنوالی بخواهند که موضوع اختلاسش را بررسی کند.»

این اتهامات در حالی بر رییس مجلس نمایندگان وارد می‌شوند که خودش طی یک سفر رسمی به چین رفته و مسؤلان دبیرخانه‌ی مجلس هم درباره‌ی این اتهامات هیچ‌گونه واکنشی نشان نداده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟