در 8 ماه آخر سال 2017 میلادی داعش عامل بیشترین کشتار غیر نظامیان بوده است

  • انتشار: ۲۰ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 35421

گروه دادخواهی برای حفاظت از غیر نظامیان در گزارشی اعلام کرده است که 8 ماه آخر سال 2017 میلادی گروه تروریستی داعش عامل بیشترین تلفات غیر نظامیات بوده است که بیش از 320 تن در نتیجه حملات تروریستی این گروه جان باخته است.

گروه دادخواهی برای حفاظت از غیرنظامیان، که متشکل از ۲۰ نهاد مدنی است، با نشر گزارشی اعلام کرد که در هشت ماه اخیر ۲۰۱۷ میلادی، یک‌هزار و ۳۷۴ غیرنظامی افغان کشته و دوهزار و ۳۶۲ تن دیگر زخمی شده اند.

این گروه هر ماه در مورد تلفات غیرنظامیان در افغانستان گزارش نشر می‌کند و در گزارش تازه‌اش گفته است که از اول می تا آخر دسامبر ۲۰۱۷ میلادی، بیشتر غیرنظامیان در کابل، ننگرهار، هرات، غور، کندز و هلمند کشته و زخمی شده اند.

این گزارش گفته است که در این مدت، بیشترین آمار تلفات غیر نظامیان در کابل و برخی نقاط دیگر بوده است و و داعش اماکن مذهبی، علمی و فرهنگی را در کابل هدف قرار داده است.

بر بنیاد این گزارش، گروه داعش نسبت به سایر گروه‌های مخالف مسلح دولت افغانستان، بیشتر عامل تلفات غیرنظامیان بوده است که در نتیجۀ بمب‌گذاری‌ها و حملات انتحاری این گروه در شهر کابل، ۳۲۷ نفر کشته و ۹۲۴ نفر دیگر مجروح شده اند.

گروه دادخواهی برای حفاظت از غیر نظامیان گفته است که حملات هوایی نیروهای امریکایی و افغان در ننگرهار، هرات، کندز و ارزگان سبب تلفات غیرنظامیان شده است.

در این گزارش، نیروهای هوایی امریکا مسؤول کشته‌شدن ۶۲ غیر نظامی شناخته شده و گفته شده است “تعداد ۱۶۷ نفر دیگر توسط نیروهای هوایی افغانستان و خارجی به قتل رسیده و یا زخمی شده اند. بیشترین آمار کشته شده ها و مجروحین را در این میان زنان و اطفال تشکیل می‌دهد”.

گروه دادخواهی، آمار قربانیان غیرنظامی را از طریق رسانه‌ها، شفاخانه‌ها و باشندگان محلی گردآوری می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟