در فهرست افراد تحت تعقیب حکومت عراق نام دختر صدام دیده می شود

  • انتشار: ۱۶ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 36654

دولت عراق برای نخستین بار فهرستی را منتشر کرد که در آن اسامی ۶۰ تن از مشهورترین افراد مرتبط با دو گروه‌ تروریستی ‌”داعش”، “القاعده”، همچنین “حزب بعث عراق” اعلام شده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که در نسخه‌ای از فهرست اسامی منتشر شده از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی عراق، نام “رَغَد” دختر صدام حسین، رییس‌جمهوری سرنگون‌شده عراق درج شده است. رغد، پس از حمله آمریکا به عراق و سرنگونی رژیم بعث، در اردن ساکن شد.

همچنین، اسامی ۲۸ تن از اعضا گروه دولت اسلامی (داعش)، ۱۲ تن از گروه القاعده و ۲۰ از اعضا حزب بعث عراق به همراه تصاویر آنان در این فهرست منتشر شده است.

در این فهرست، علاوه بر انتشار اسامی و تصاویر این افراد، نقش و سِمَت آنان در این گروه‌های تروریستی و جرائمی را که مرتکب شدند، اعلام شده است.

تمامی این افراد دارای ملیت عراقی هستند، تنها “مَعَن بَشور” که دارای ملیت عراقی نبوده و از اتباع لبنان است. “معن بشور” از اعضا حزب بعث است که دارای روابط دیرینه با رژیم سابق بعث عراق بود. او به انتقال تروریست‌ها از عراق به لبنان متهم است.

نام “ابوبکر البغدادی” رهبر خلافت خودخوانده اسلامی (داعش)، در این فهرست منتشر نشده است اما یکی از مقام‌های عالی‌رتبه دستگاه‌های اطلاعاتی عراق حاضر نشد به خبرگزاری فرانسه درباره دلیل آن توضیح دهد.

این مقام ارشد دستگاه‌های امنیتی عراق، با بیان اینکه این نخستین بار است که فهرستی مشتمل بر اسامی مشهورترین تروریست‌هایی که از سوی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در تعقیب هستند منتشر می‌شود، متذکر شد: اسامی افراد دیگری هم در آینده منتشر خواهد شد.

افرادی که اسامی آنان در فهرست دستگاه‌های اطلاعاتی عراقی درج شده است، از جهادگرایانی هستند که به قتل، عملیات انفجاری، حمله به نیروهای امنیتی و ارسال کمک‌های مالی و تسلیحاتی به شبه‌نظامیان گروه داعش متهم شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟