در دیدار غنی و معاون وزیر دفاع سعودی بر مبارزه مشترک با تروریسم تاکید شد

  • انتشار: ۱۶ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 15503

در دیدار روز گذشته اشرف غنی رئیس جمهور و محمد عبدالله المزید معاون وزیر دفاع عربستان سعودی برای مبارزه با تروریسم بحث هایی صورت گرفت، المزید گفت که کشورش با افغانستان در بخش‌های مختلف به خصوص برقراری امنیت و ثبات همکار خواهد بود.

در خبرنامه ای که دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به نشر رسانده گفته شده؛ محمد عبدالله المزید در ارگ ریاست جمهوری، با رئیس جمهور اشرف غنی دیدار کرد معاون وزیر دفاع سعودی گفت که دولت‌اش آماده‌است تا افغانستان را در بخش‌های مختلف به‌ویژه تأمین امنیت و ثبات همکاری نماید، و در این زمینه از هیچ نوع تلاش دریغ نخواهد کرد.

آقای مزید علاوه کرد که در گذشته قوای نظامی در جبهات به‌گونۀ رو در رو و جنگ تعارفی با دشمن مبارزه می‌کردند، اما اکنون با پدیدۀ تروریزم مبارزه می‌کنند، که این تنها از طریق نظامی مقدور نبوده، و باید علیه افکار و ایدئولوژی تروریزم مبارزه صورت گیرد.

معاون وزیر دفاع عربستان همچنان افزود که افغانستان در خط مقدم مبارزه با تروریزم قرار دارد، و این کشور قربانی تروریزم است.

به گفته وی، در صورت نیاز عربستان بخاطر تأمین صلح و ثبات در افغانستان و مبارزه مشترک با تروریزم همکاری همه جانبه خواهد کرد.

رئیس جمهور غنی هم گفته که تمامی کشورهای جهان، به ویژه کشورهای اسلامی باید به صورت دسته جمعی و هماهنگ علیه مفکوره تروریزم مبارزه کنند.

آقای غنی یکبار دیگر پدیدۀ تروریزم را جهانی خواند و بر کار مشترک و بین‌المللی جهت از بین بردن و خشکاندن منابع تروریستان تأکید ورزید.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟