دختری با پوشیدن بیکینی زرهی در کابل، پناهندگی سیاسی در فرانسه را به دست آورد

  • انتشار: ۱۴ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 32917
دختر زرهی

دختری که در یک روز از روزهای زمستان سال 2015 با پوشیدن بیکینی زرهی، در میان ازدحام جمعیتی در گوشه ای از کابل، توانست پناهندگی سیاسی اش را بدست آورد و در گوشه ای از شرق پاریس زندگی آرامی داشته باشد.

یک روز نیمه‌ابری زمستان سال ۲۰۱۵ بازاریان و رهگذران منطقه مزدحم کابل وقتی دیدند که دختری با بیکینی زرهی که روی لباسش پوشیده‌ و تلاش کرده به‌وسیله آن برجستگی‌های زنانه خود را بپوشاند، آن چه را می‌دیدند باور نمی‌کردند.

همهمه و هیاهو در خیابان بالا گرفت، ولی کبرا بدون آنکه حرفی رد و بدل کند، به راهش ادامه داد و اجرای “زره” را نیمه‌تمام نگذاشت.

محافظه‌کاران این کار را  خلاف ارزش‌ها اسلامی می دانستند، شوریدند و اعتراض کردند که این اجرا برای فرار از افغانستان و به امید پناهندگی در غرب صورت گرفته‌است. کبرا از خانه خودش فراری و پنهان شد تا آنکه سفارت فرانسه به دادش رسید و به او واقعا پناهندگی سیاسی داد.

هر چند او در صحبت با یک رسانه خارجی گفته است برای پناهندگی به خیابان نیامده است، و بیشتر این کار او یک عمل اعتراضی بوده، اما او حالا به دور همه هیاهو های افغانستان در مکانی زندگی می کند.

کبرا اکنون که زبان فرانسه یاد گرفته، با دریافت بورسیه‌ای در دانشگاه Pantheon Sorbonne University هنر می‌آموزد و سوژه کاری هم کم ندارد. به سویس، بریتانیا، هلند، باجیم و اسپانیا هم سفر کاری داشته‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟