دبیر کل ناتو: پناهگاه های امن طالبان در پاکستان، چالشی بزرگ بر سر راه صلح در افغانستان است

  • انتشار: ۱۷ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 33057

دبیرکل ناتو گفت،‌ پایگاه‌های طالبان در پاکستان چالش‌ بزرگی بر سر راه تلاش‌ها برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان است. وی گفته است که اکر کشورهای منطقه به تروریستان پناه ندهند، مبارزه علیه این گروه ها شدت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری آرتی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مقر این ائتلاف در بروکسل به خبرنگاران گفت که غالبا این مساله را در دیدار با رهبران پاکستانی مطرح می‌کند و باز هم به این کار ادامه خواهد داد. او گفت: ما باید به این چالش بزرگ مبنی بر فعالیت شبه‌نظامیان طالبان در پایگاه‌هایی در پاکستان رسیدگی کنیم و ما چندین بار این مساله را مطرح کردیم. بسیار مهم است که تمام کشورهای این منطقه از تلاش‌ها برای حمایت از دولت وحدت ملی افغانستان حمایت کنند و هیچ کشوری هیچگونه پناهگاهی در اختیار این تروریست‌ها قرار ندهد.

استولتنبرگ تاکید کرد، اگر کشورهای منطقه‌ای به شبه‌نظامیان پناهگاه ندهند مبارزه علیه طالبان و گروه‌های تروریستی در افغانستان شتاب می‌گیرد. دبیرکل ناتو ساعاتی پس از آن صحبت کرد که یک مقام ارشد وزارت خارجه پاکستان مجددا اتهامات مربوط به فعالیت تروریست‌ها در خاک کشورش را رد کرد.

این مقام ارشد ناتو همچنین تاکید کرد ائتلاف مذکور همچنان به تقویت حمایت آموزشی و مالی از افغانستان ادامه می‌دهد. او گفت، شمار نیروهای خارجی در این کشور از حدود ۱۳ هزار نیروی کنونی به حدود ۱۶ هزار تن افزایش خواهد یافت.

استولتنبرگ همچنین تاکید کرد، تنها راهی که موجب می‌شود طالبان به هیچ چیز دست پیدا نکند، آمدن به پای میز مذاکره و سهیم شدن در مذاکرات سیاسی صلح برای جنگ افغانستان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟