دبیر کل ناتو: خروج نیروهای نظامی آمریکایی از افغانستان برابر است با قدرت گرفتن طالبان

  • انتشار: ۱۲ قوس ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 50514

دبیرکل سازمان ناتو بر دوام حضور نظامی این سازمان در افغانستان تاکید کرد و گفت خروج نیروهای نظامی ناتو و امریکایی از افغانستان برابر است با قدرت گرفتن طالبان و تبدیل دوباره افغانستان به لانه امن برای تروریستان منطقه ای

به گزارش خبرگزاری اطلس، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان ناتو امروز  (12 قوس) طی یک نشست خبری در بروکسیل پایتخت کشور بلجیم، بر دوام حضور نظامی این سازمان در افغانستان تاکید کرد.

استولتنبرگ که قبل از آغاز نشست وزرای خارجه ناتو در یک نشست خبری حاضر شده بود بیان کرد که هزینه خروج نیروهای نظامی ناتو از افغانستان به مراتب بالاتر از هزینه‌ای خواهد بود که برای ماندن این نیروها در افغانستان صرف می‌شود به این دلیل حضور نظامی ناتو در افغانسان دوام پیدا خواهد کرد.

همچنین وی در ادامه افزود؛ که دوام حمایت از قوای امنیتی افغانستان و حضور نظامی ناتو در این کشور تدابیر امنیتی است که ناتو برای جلوگیری از قدرت گرفتن گروه‌های تروریستی که علیه اعضای ناتو تهدید خلق می‌کنند روی دست گرفته است.

او احتمال خروج نیروهای نظامی ناتو و امریکایی از افغانستان را برابر با قدرت گرفتن طالبان و تبدیل دوباره افغانستان به لانه امنی برای تروریستان منطقه ای و بین المللی دانست که ناتو هرگز این اقدام خطر ناک را انجام نخواهد داد.

این در حالی است که «جیمز متیس» وزیر دفاع امریکا نیز گفته که کشورش تلاش دارد تا هرچه زودتر به جنگ افغانستان پایان دهد اما برنامه‌ای برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در دستور کار خود ندارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟