دبیرکل ناتو: ما باید طالبان را متقاعد کنیم که از طریق جنگ به هدف خود نمی رسند

  • انتشار: ۱۷ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 43521

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو می گوید که ما باید با کمک به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، طالبان را متقاعد کنیم که از طریق جنگ و در میدان های نظامی به اهداف خود نمی رسند.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو که روز گذشته (چهارشنبه) در ساختمان جدید این سازمان در بروکسل صحبت می کرد، گفت که در نشست وزیران دفاع کشورهای این پیمان، بروی ادامه حضور سربازان ناتو در افغانستان و ادامه کمک ها به افغانستان بحث خواهد شد.

استولتنبرگ گفت “ما سه هزار مشاور نظامی بیشتر برای ماموریت مان در افغانستان فراهم کرده ایم و در مورد تمویل قوای افغان فراتر از ۲۰۲۰ صحبت می کنیم. نیروهای افغان حرفه ای و شجاعانه عمل می کنند و شرایط را برای یک راه حل سیاسی آماده می سازند. بنابراین ما باید به آنها کمک کنیم. ”

در حال حاضر، ناتو حدود ۱۶ هزار سرباز، به شمول نظامیان امریکایی، در چارچوب ماموریت حمایت قاطع در افغانستان دارد که سرگرم آموزش، مشوره دهی و کمک با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان می باشند.

آقای استولتنبزگ افزود “ما باید طالبان را متقاعد کنیم که آنان در میدان نبرد، برنده نخواهند شد. بنابراین، شرایطی برای راه حل از طریق مذاکرات پیدا شود.”

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟