دبیرکل حزب الله لبنان: دولت های مسلمان برای مقابله با اسرائیل باید متحد شوند

  • انتشار: ۲۱ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 34266

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، سرآغازی برای پایان اسرائیل خواهد بود. وی از دولت های مسلمان خواست تا برای مقابله با اسرائیل متحد شوند.

او در اجتماع مردم لبنان برای محکوم کردن این تصمیم رئیس‌ جمهوری آمریکا اعلام کرد که این رفتار دونالد ترامپ «تجاوز آشکار و کینه‌توزانه علیه قدس و مسأله فلسطین و کرامت امت» است.

سخنرانی دبیرکل حزب‌الله، نخستین واکنش این جریان لبنانی به رویکرد جدید رئیس جمهوری آمریکا در قبال پایتخت اسرائیل نیست. آقای نصرالله، چهار روز پیش از این تصمیم دونالد ترامپ را «تکرار بیانیه بالفور» خوانده بود.

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه به حمایت از فسلطین و مقدسات اسلامی و مسیحی ادامه خواهد داد، گفت: «از همۀ گروه‌های مقاومت در منطقه و همۀ کسانی که به مقاومت ایمان دارند می‌خواهیم که مواضعی یکپارچه برای مقابله با تجاوز اتخاذ کنند تا قدس را پس بگیریم. باید نقشۀ میدانی و عملیِ جامعی که نقش‌ها در آن توزیع شده باشد، برای این مبارزۀ بزرگ تدوین کنیم. ما در حزب‌الله به مسئولیت‌های خود در این زمینه کاملا عمل می‌کنیم.»

دبیرکل حزب‌الله گفت: «ترامپ تصور می‌کرد که بعد از به‌رسمیت شناختن قدس، کشورهای دنیا به او خواهند پیوست. اما او با مخالفت کشورهای دنیا روبرو شد و در نتیجه تنها ماند و منزوی شد.»

او افزود: «بعد از تصمیم ترامپ و رفتار دولت آمریکا، حجت بر همۀ کسانی که به دخالت‌های آمریکا به نفع فلسطین یا ملت‌ها در برابر اسرائیل چشم دوخته بودند و همچنین بر کسانی که به مذاکرات بی‌‌نتیجه ادامه می‌دادند، تمام شد… وقت آن رسیده است که همه بدانند آمریکا حامی صلح نیست، بلکه این کشور حامی تروریسم، اشغالگری، ویرانی و فتنه‌ها، سازندۀ داعش و گروه‌های تکفیری است و موضع امت باید تنها در دو کلمه خلاصه شود و آن مرگ بر آمریکا است.»

او با تاکید بر موثر بودن فعالیتها در چهارچوب جنبش‌های مقاومت و محور مقاومت گفت: «مهمترین واکنش به تصمیم خصمانه ترامپ، اعلام انتفاضه سوم فلسطین در تمام مناطق فلسطین اشغالی است و همۀ کشورهای عربی و اسلامی باید از ملت فلسطین حمایت کنند… ما در لبنان، کشور مقاومت و جانفشانی و شهدا و سرزمین پیروزی‌ها در کنار فلسطین ماندیم و باقی خواهیم ماند تا مسلمانان در مسجدالاقصی و مسیحیان در کلیسای مقبره مقدس عبادت کنند.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟