داکتر عبدالله: زمینه برای رشد عرصه های اقتصادی در افغانستان مناسب است

  • انتشار: ۲۳ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اقتصادتیتر 1
  • شناسه مطلب: 30530

داکتر عبدالله عبدالله، زمینه را برای رشد عرصه‌های اقتصادی در افغانستان مناسب می‌داند و باور دارد که تولیدات افغانستان حالا جایگاه بهتری دارد و زمینه برای رشد آن وجود دارد. اما به شرط اینکه مردم بتوانند، از فرصت‎ها بیشتر و بهتر استفاده نمایند.

رئیس اجرائیه کشور ضمن انتقاد از سیاست های اقتصادی حکومت پیشین گفت که در حکومت قبلی زمینه سرمایه گذاری در حوزه زراعت فراهم نشده بود.

وی که در کنفرانس حمایت از سرمایه گذاران در بخش زراعت سخن می گفت تاکید کرد که باید بسترهای حمایت از سرمایه گذاران داخلی فراهم شود تا تولیدات داخلی به لحاظ کمی و کیفی توان رقابت با محصولات خارجی را داشته باشند.

اقای عبدلله خاطر نشان کرد که حکومت مصمم است تا حمایت های لازم را از سرمایه گذاران بخش زراعت انجام دهد و فرصت های مناسبی را برای آنها ایجاد نماید.

وی همچنین گفت که در شرایط کنونی در بخش تولیدات لبنی، محصولات داخلی بسیار با کیفیت هستند و می توانند با محصولات خارجی رقابت کنند و این کیفیت باید در همه محصولات دیده شود.

این صحبت ها در حالی صورت می گیرد که تعدادی از شرکت کنندگان در همایش، عدم وجود امنیت در مناطق مختلف کشور و نیز عدم دسترسی اسان به بازارهای فروش را عمده ترین مشکلات خود در زمینه فعالیت های زراعی می دانند.

آنها می گویند که محصولات با کیفیت افغانستانی که می توانند در بازارهای خارحی به فروش برسند به دلیل نبود صنایع بستع بندی و عدم بازاریابی درست صادر نمی شوند و به همین دلیل، صرفه اقتصادی فعالیت های زراعی چندان زیاد نیست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟