دانش بر گسترش روبط دانشگاهی با چین تاکید کرد

  • انتشار: ۳ میزان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیسیاست
  • شناسه مطلب: 48187

سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور در دیدار با مقام های دانشگاه لانژو در شمال غرب چین، بر گسترش روابط دو جانبه تاکید کرد.

سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور قبل از ظهر امروز (سه شنبه) با رئیس و تعدادی ازاعضای کادر عملی دانشگاه لانژو دیدار کرد.

در این دیدار معاون رئیس جمهور، ضمن تأکید گسترش روابط دوجانبه بین افغانستان و چین گفت: امور علمی و فرهنگی می‌تواند محور مهمی برای تقویت روابط دوستانه بین دو کشور باشد. دانش، دانشگاه لانژو را یکی از معتبر ترین نهادهای اکادمیک کشور چین خوانده و از ایجاد مرکز تحقیقات افغانستان در این دانشگاه نیز قدردانی کرد.

معاون رئیس جمهور گفت که هم اکنون هزاران محصل افغان در دانشگاه‌های مختلف جهان تحصیل می‌کنند و از آن میان بیش از پنجصد محصل افغان در دانشگاه‌های مختلف چین نیز مشغول تحصیل اند.

دانش با اشاره به خواهر خواندگی ولایت بامیان و ایالت گانسوی چین، افزود که روابط علمی و فرهنگی بین دانشگاه بامیان و دانشگاه شهر لانژو می‌تواند زمینه تقویت همکاری‌های متقابل را در عرصه‌های مختلف فراهم سازد.

به گفته مقامات دانشگاه لانژو، این دانشگاه یکی از مراکز اکادمیک چین است که سال 1909 تأسیس شده و در شمال غرب این کشور موقعیت دارد. کیفیت فارغان دانشگاه لانژو در سطح عالی قرار داشته و هم اکنون پنج محصل افغان نیز در آن تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه لانژو گفت که مرکز تحقیقات افغانستان از سال 2016 در این دانشگاه ایجاد شده و این مرکز با تعدادی از مراکز علمی در افغانستان و برخی از کشورهای منطقه رابطۀ علمی و فرهنگی دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟