داعش تصاویر تروریست های حمله کننده به شفاخانه نظامی کابل را نشر کرد

  • انتشار: ۱۹ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 19363

گروه تروریستی داعش ضمن این‌که مسؤولیت حملۀ انتحاری و مسلحانۀ روز گذشته بر شفاخانه چهارصد بستر سردار محمد داوود خان در کابل را به عهده گرفت، تصاویر حمله‌کنند‌گان به این شفاخانه را به نشر سپرد.

گروه دولت اسلامی تصاویر پنج نفر از کسانی را که روز گذشته در کابل دست به حمله زدند، در سایت اعماق که مربوط به داعش است، به نشر سپرده‌است.

به گزارش رسانه ها؛ داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است. در اعلامیه‌ای که در خبرگزاری نزدیک به این گروه (اعماق) نشر شده، آمده است: «کوماندوهای دولت اسلامی بر شفاخانه نظامی در کابل حمله کردند.»

این حمله‌کنند‌گان روز گذشته (چهارشنبه) در یک مرگبار و خونین بر شفاخانه سردار محمد داوود خان در ساحۀ وزیر اکبرخان کابل تعدادی زیادی از مردم و داکتران این شفاخانه را به قتل رساند.

در این حمله در آغاز یک حمله‌کننده انتحاری در جلوی دروازه شفاخانه خودش را منفجر ساخته و سپس چهار تن دیگر با لباس کارکنان لابراتوار وارد شفاخانه شده و در چند طبقه آن جای گرفتند.

پزشکانی و شاهدان عینی که از داخل شفاخانه بیرون شده بودند به رسانه‌ها گفتند که مهاجمان به همه کسانی که روبرو می شد، آتش می‌گشودند.

وزارت دفاع گفته است که ابتدا یک مهاجم انتحاری مواد انفجاری همراه خود را در دروازه جنوبی این شفاخانه انفجار داد و سه مهاجم دیگر خود را به منزل‌های دوم و سوم رسانده و به تیراندازی شروع کردند.

کسانی که در این شفاخانه گیر مانده بودند، از طریق شبکه‌های اجتماعی خواستار کمک شدند. یک کارمند شفاخانه در فیس بوک نوشت: «مهاجمان در داخل شفاخانه اند. برای ما دعا کنید.»

پس از چند ساعت درگیری، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله گفت که همه مهاجمان از پا در آمده اند و حمله پایان یافته است.

مسئولان شفاخانه یاد شده به خبرگزاری فرانس پرس گفتند که افراد مسلح که چپن‌های سفیدرنگ لابراتور به تن داشتند، پس از انفجار داخل شفاخانه شدند و در اثر شلیک‌های آن‌ها، هرج و مرج در سراسر شفاخانه ایجاد شد.

عبدالحکیم، مسئول اداری این شفاخانه در لحظات نخست این حمله گفت: «مهاجمان به هر طرف شلیک می‌کنند. ما تلاش می‌کنیم وضعیت را زیر کنترول بیاوریم.»

در عین زمان، سخنگوی گروه طالبان گفته است که این حمله ارتباطی با این گروه ندارد.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در مورد این حمله گفت: «در همه ادیان، شفاخانه به عنوان یک محل مصون نگریسته می‌شوند. حمله بر شفاخانه حمله بر همه مردم افغانستان است.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟