خواب شیرین وزارت خارجه به نفع رژیم کودک کش عربستان

  • انتشار: ۱۱ عقرب ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 16158

در حالی که عربستان در ادعای واهی مدعی حمله نیروهای مردمی یمن به مکه شده بود، برخی رسانه‌های خارجی و همچنین بیانیه وزارت خارجه انگلیس روز گذشته دروغ رسانه‌ای عربستان را برملا کرد.

برملا شدن ادعای دروغ عربستان در حالی است که وزارت خارجه کشورمان هنوز بیدار نشده است و در پیامی حمله به مکه را محکوم کرده است.

عربستان اعلام کرده بود که موشک نیروهای مردمی یمن در نزدیکی شهر مکه اصابت کرده است.

دفتر وزارت خارجه انگلیس، روز یکشنبه در بیانیه‌ای، که بر پایگاه اینترنتی آن منتشر شد، اعلام کرد: موشکی، که حوثی‌ها (انصارالله) چند روز پیش از ولایت «صعده» شلیک کردند، فرودگاه بین‌المللی «مللک عبدالعزیز» در جده را هدف قرار داد نه آنگونه که عربستان سعودی می‌گوید، مکه مکرمه را.

وزارت خارجه انگلیس در این بیانیه خود به اتباع این کشور هشدار مسافرتی نیز داد و از آنها خواست از سفر به مرزهای مشترک عربستان و یمن خودداری کنند.

با این حال، وزارت خارجه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که حمله حوثی‌ها در یمن به قبله مسلمانان جهان مایه تاثر عمیق حکومت افغانستان است.

پژواک به نقل از بیانیه وزارت خارجه افغانستان نوشته است که دولت کابل باور دارد که دوام این اعمال اوضاع منطقه و جهان اسلام را بیشتر ناگوار خواهد کرد.

سفارت عربستان سعودی نیز روزهای گذشته در کابل با انتشار بیانیه‌ای حمله نیروهای مردمی یمن را محکوم کرده بود.

به نظر می‌رسد وزارت خارجه افغانستان جنایت هر روزه عربستان علیه مردم بی‌گناه یمن را ندیده است حتی دبیرکل سازمان ملل نیز در دوم میزان سالجاری مجبور شد با انتشار بیانیه‌ای حمله هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان به یمن را به شدت محکوم کند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟