خلیل زاد برای حل اختلافات بین عطا محمد نور و سران حکومت به کابل آمده است

  • انتشار: ۴ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: بازار شایعاتسیاست
  • شناسه مطلب: 36099

زلمی خلیل زاد سفیر سابق آمریکا در افغانستان به کابل سفر کرده است. وی روز گذشته به دیدار سید حامد گیلانی رهبر حزب محاذ ملی رفته است. اما گفته می شود هدف از سفر وی به کابل میانجیگری بین عطا محمد نور رئیس اجرایی جزب جمعیت و رئیس جمهور اشرف غنی است.

زلمی خلیل زاد دیپلمات آمریکایی که چند سال پیش سفیر ایالات متحده آمریکا در افغانستان بود، به کابل سفر کرده است. او در ابتدای سفرش به کابل برای ابراز غم شریکی در سالگرد وفات آقای گیلانی به دیدار پسرش سید حامد گیلانی رفته است.

گفته می شود هدف اصلی وی از سفر به افغانستان، بررسی رابطه بین سران حکومت وحدت ملی و عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت است تا اختلاف بین آنها را از طریق میانجیگری حل نماید. هر چند این گزارش به صورت رسمی از سوی مرجعی تایید نشده است.

بحران بلخ نگرانی آمریکا را هم به دنبال داشته است و چندی پیش مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در تماسی تلفونی با اشرف غنی به این موضوع پرداخت.

با گذشت بیشتر از یک ماه تا کنون سرنوشت گفت و گو ها میان جمعیت اسلامی و حکومت روشن نیست. با وجود اصرار رهبران حکومت وحدت ملی در مورد برکناری آقای نور از مقام ولایت بلخ، وی می گوید از مقامش کنار نمی رود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟