خلیل زاد: باید بمب مادر در لانه تروریستان در پاکستان پرتاب شود

  • انتشار: ۲۷ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 20985
زلمی خلیل زاد

زلمی خلیلزاد سفیر پشین امریکا در افغانستان از واشنگتن خواسته است که حمله‌ی مشابه اچین ننگرهار را بر پناهگاه‌های تروریستان در خاک پاکستان نیز انجام بدهد.

روزنامه‌ی دان پاکستان به نقل از او نوشته است که اگر نیروهای ناتو و امریکایی در افغانستان از پناهگاه‌های تروریستان در پاکستان، مورد هدف قرار می‌گرفت، پس چنین “حمله یک جواب مناسب” خواهد بود.

او که در انستیتوت هادسون سخنرانی می کرد، گفت که توازن در میدان‌ها جنگ در افغانستان باید به نفع نیروهای افغان و نیروهای ائتلاف بین‌المللی تغییر کند و بن بست شکسته شود.

خلیل زاد همچنین گفته است که امریکا حمله در شرق افغانستان را برای حمایت از نیروهای افغان و حامیان بین‌المللی شان در جنگ علیه داعش انجام داده‌است.

سفیر پیشین آمریکا در کابل گفته است؛ مادر مشکلات امنیتی افغانستان پاکستان است، پاکستان به صورت مستقیم دشمنان افغانستان را حمایت می کند.

وی همچنین گفته است به دلیل تلفات زیاد نظامیان داخلی در مبارزه با داعش در اچین ننگرهار، نظامیان آمریکایی با موافقت دولت افغانستان از این بمب استفاده شد.

سه روز پیش (پنجشنبه) نیروهای نظامی امریکایی بزرگترین بمب غیرهسته‌ای معروف به “مادر همه‌ی بمب‌ها” را بر مخفیگاه گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در ولسوالی اچین ننگرهار پرتاب کرد.

ریاست جمهوری کشور اعلام کرد که این حمله در هماهنگی با حکومت وحدت ملی صورت گرفته است.

گفتنی است در این حمله دستکم ۹۲ عضو گروه داعش کشته شده‌‌اند و ماموریت پاکسازی ساحه هنوز جریان دارد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟