حکومت از انجنیر داوود خواسته که کارش را در قول اردوی 209 شاهین به عنوان والی آغاز کند

  • انتشار: ۲۱ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 35447

گفته می شود که سران حکومت تصمیم گرفته اند بعد از اینکه عطا محمد نور اعلام کرد که از مقام ولایت بلخ کنار نمی رود، انجنیر داوود کارش را به عنوان والی بلخ در قول اردوی 209 شاهین آغاز کند.

منبع‌های معتبر در داخل حکومت گفته‌اند که تصمیم معرفی محمد داوود به حیث والی جدید بلخ «برگشت‌ناپذیر» است.

منبع‌ها که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که محمد داوود در روزهای آینده در قول اردوی ۲۰۹ شاهین معرفی می‌شود و در همانجا به کار آغاز می‌کند.

پیش از این عطا محمد نور، والی پیشین بلخ در یک سخنرانی در جمع هوادرانش در این ولایت گفته بود که حکومت مرکزی به فرمانده قول اردوی ۲۰۹ هدایت داده است که احضارات نظامی بگیرد.

قول اردوی ۲۰۹ شاهین در ولسوالی دهدادی که در نزدیک شهر مزار شریف است، موقعیت دارد.

حزب جمعیت اسلامی هشدار داد در صورتی که مذاکرات بین نمایندگان جمعیت و حکومت بی نتیجه پایان یابد و کاخ ریاست جمهوری بن بست کنونی را از راه گفتگو حل نکند، گزینه های دیگری را به کار خواهد گرفت.

در همین حال، والی جدید بلخ از رییس جمهور می خواهد که هر چه زودتر مذاکراتش با جمعیت اسلامی را نهایی ساخته و دستور آغاز به کارش به عنوان والی بلخ را صادر کند.

رحمت الله فطرت، سخنگوی والی جدید بلخ تصریح نمود: امیدواری ما اینست که مذاکرات بین جمعیت و کاخ ریاست جمهوری نهایی شود و دستور آغاز به کار والی جدید را صادر کند.

دستکم یک ماه از منظوری استعفای آقای نور از سوی ریاست جمهوری میگذرد. استعفایی که از دیدگاه او “منتفی” است.

پس از این موضوع، آقای نور سر اختلاف با حکومت مرکزی گرفت و در سخنرانی‌هایش در جمع طرفدارانش در بلخ گفته است که کسی او را به “زور برکنار نمی‌تواند، مگر با تفاهم”.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟