روسیه از طالبان در مذاکرات صلح حمایت می کند

  • انتشار: ۲۱ دلو ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 53389

یک دپلومات ارشد روسی در دیدار با نمایندگان طالبان در مسکو، حمایت کشورش را از خروج نظامیان امریکایی از افغانستان ابراز کرده است.

به نقل از استوشیتد پرس؛ این دیدار، پس از برگزاری نشست دو روزه میان نمایندگان طالبان و جمعی از سیاستمداران افغان در مسکو صورت گرفته است.

این در حالی است که پیش از این، سفارت روسیه در کابل گفته بود که این نشست از سوی انجمن افغان‌های مقیم در روسیه برگزار شده و دولت روسیه در آن هیچ نقشی ندارد.

در همین حال، ضمیر کابلوف، فرستاده ریاست جمهوری روسیه به افغانستان، در گفتگو با RTA، آژانس خبررسانی رسمی روسیه گفته است که کشورش حاضر است به مذاکرات میان امریکا و طالبان در زمینه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان کمک کند.

آقای کابلوف هم‌چنین گفته که روسیه حاضر است از برداشتن تحریمات بر اعضای گروه طالبان حمایت کند، در صورتی که سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز با آن هم‌نظر باشند.

گفتنی است که اخیرا، منابع طالبان گفته اند که در جریان گفتگوهای‌شان با مقامات امریکایی، روی خروج نظامیان این کشور از افغانستان توافق شده اما وزارت امور خارجه امریکا و نیز زلمی خلیل زاد، فرستاده امریکا برای مذاکرات صلح افغانستان، میگوید که هیچ جدول زمانی برای خروج نظامی از افغانستان تعین نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟