حزب جمعیت: عبدالله باید موقفش را روشن کند؛ با مردم است یا با کسانی که مردم را به گلوله بستند

  • انتشار: ۱۴ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 23810

حزب جمعیت اسلامی افغانستان خواهان مشخص‌شدن موقف عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت با این حزب است است.

عطا محمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت با نشر اعلامیه‌یی می‌گوید که رهبری جمعیت ساعاتی پس از حملۀ روز گذشته در مراسم تدفین سالم ایزدیار، نشست اضطراریی را برگزار کرده‌است.

این حزب می‌گوید در این جلسه دعوت رسمی ارگ از رهبری حزب جمعیت در روز یک‌شنبه برای گفت‌گو و تفاهم در مورد حوادث اخیر را رد کرده‌است.

هم‌چنان در اعلامیه آمده‌است که شورای رهبری جمعیت یک هیئت ۱۰نفره را موظف نموده تا با داکتر عبدالله، رییس اجرایی حکومت وارد گفت‌گو شود.

این حزب می‌گوید در گفت‌گوی این هیئت با آقای عبدالله باید مشخص شود که رییس اجرایی با درنظرداشت روی‌دادهای خون‌بار اخیر که قربانی مستقیم آن مردم بوده‌است، در کنار مردم خود می‌ماند یا با کسانی هم‌دست می‌شود که مردم بی‌گناه را به رگبار گلوله بستند.

هرچند حزب جمعیت از هیچ کسی در “به رگبار گلوله بستن” مردم یاد نمی‌کند اما روز جمعه در تظاهرات شهروندان در کابل، پنج نفر جان باختند و یازده تن زخمی گردیدند که به ادعای مظاهره‌کنند‌گان، شلیک‌ها از سوی محافظان ارگ و گارنیزیون کابل صورت گرفته‌است.

هم‌چنان یکی از جان‌باخته‌گان در جریان تظاهرات پسر علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا بود که روز گذشته در مراسم جنازه‌اش با حضور مقام‌های ارشد حکومتی چون عبدالله عبدالله و سران جهادی و حزب جمعیت، سه حملۀ انتحاری رخ داد و ده‌ها تن دیگر هم کشته و زخمی شدند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟