حربه رئیس جمهور به منظور جلوگیری از استیضاح وزرای امنیتی و رئیس امنیت ملی

  • انتشار: ۳۰ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: بازار شایعاتسیاست
  • شناسه مطلب: 19864

بر اساس گزارش های بدست آمده رئیس جمهور به منظور جلوگیری از استیضاح وزرای دفاع و داخله و همچنین رئیس عمومی امنیت ملی، قرار است، افراد جدیدی را به منظور تصدی وزارت خانه ها، به پارلمان معرفی کند تا از استیضاح این افراد ممانعت به عمل بیاورد.

بعد از حمله مرگبار تروریستی به شفاخانه سردار محمد داوود خان و کشته و زخمی شدن بیش از 130 تن، پارلمان تصمیم گرفت تا وزرای ارگان های امنیتی به شمول رئیس امنیت ملی را استیضاح کند، اما بعد از دیدار هیئت اداری پارلمان در ارگ ریاست جمهوری با اشرف غنی این استیضاح به تعویق افتاد.

یکی از نامزد وزرایى که قرار است به زودی به پارلمان معرفی شود، گفته است قرار است که رييس جمهور، چند تن به شمول وى را قبل از تاريخ هفتم ماه حمل سال آينده، به منظور اخذ راى اعتماد به پارلمان معرفى کند تا جلو استيضاح وزرا گرفته شود.

به اساس معلومات منبع، رييس جمهور به هيئت ادارى پارلمان گفته است که اگر اين افراد را تا هفتم ماه حمل به مجلس معرفى نکرد، پارلمان حق دارد، وزرا را استيضاح کند.

اما عبدالرووف ابراهيمى رييس پارلمان، روز(٢٥حوت) گفته بود که “رييس جمهور، به زودى نامزد وزرا را به مجلس معرفى خواهد کرد و جرگه همچنان به تاريخ (٧) ماه حمل، وزراى داخله، دفاع ملى و رييس عمومى امنيت ملى را در پيوند به نا امنى هاى اخير استيضاح مى کند.

اما يک منبع حکومتى گفت امکان دارد که در آيندۀ نزديک، وزراى اطلاعات و فرهنگ، مخابرات و تکنالوژى معلوماتى، سرحدات و امور قبايل، معادن و پطروليم، سه نامزد عضويت شوراى عالى ستره محکمه، و نامزد رييس جمعيت هلال احمر افغانى، به پارلمان معرفى شوند.

این در حالیست که در جلسه روزهای گذشته پارلمان، تعدادی ازنمایندگان از معاملات پنهانی و پشت پرده مقامات با تعدادی از نمایندگان مجلس، ابراز نگرانی کرده بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟