حامد کرزی گزارش یک روزنامه انگلیسی، مبنی بر سرمایه گذاری در دوبی را رد کرد

  • انتشار: ۲۴ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 22411

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین گزارش روزنامه انگلیسی دیلی میل را مبنی بر سرمایه‌گذاری وی در داخل و خارج از افغانستان و متهم کردن وی به فساد مالی را تکذیب کرده و آن را به دور از واقعیت خواند.

روزنامه انگلیسی دیلی‌میل با انتشار گزارشی مدعی شده بود که «حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین افغانستان یکی از بزرگترین امپراطوران مالی دوبی است.

دیلی‌میل که در این گزارش حامد کرزی را به فساد متهم کرده است، نوشته بود که مجموع ارزش املاک مربوط به اعضای خانواده حامد کرزی در دوبی، به ۹۰ میلیون پوند انگلیسی می‌رسد.

حامد کرزی در واکنش به انتشار گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل» مبنی بر اینکه وی یکی از امپراطوران مالی دوبی است، اعلام کرد که هیچگونه سرمایه‌گذاری در داخل و خارج از افغانستان نکرده است.

محمد یوسف سها مسئول دفتر مطبوعاتی دفتر حامد کرزی در گفتگو با رسانه‌ها، گزارش روز نامه دیلی میل را به دور از واقعیت خواند و گفت: این گزارش به دور از واقعیت و کذب است و حامد کرزی هیچ گونه سرمایه‌گذاری در داخل و خارج از افغانستان نکرده است.

در سال ۲۰۱۶ نیز یک روزنامه به اسم «پیپل ویت مانی» ۱۰ سیاستمدار پر درآمد جهان را معرفی کرده بود که حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین در این رده‌بندی جایگاه نخست را داشت.

براساس گزارش این روزنامه، که‌ در سال ۲۰۱۶ منتشر شده بود، حامد کرزی بطور میانگین ۸۲ میلیون دالر سالانه بدست آورده است و حدود ۲۴۵ میلیون دالر سرمایه دارد.

همچنین پایگاه اینترنتی «مدیا مس» نیز سال گذشته با انتشار گزارشی رئیس جمهور پیشین را بعنوان ثروتمندترین سیاستمدار جهان معرفی کرده بود که دفتر کرزی آن را رد کرده و کذب دانست.

بنابر ادعای مدیا مس، تنها سرمایه شخصی ریس جمهور پیشین افغانستان مبلغ ۲۴۵ میلیون دالر و همچنین درآمد سالانه کرزی از ماه مارچ سال ۲۰۱۵ الی مارس ۲۰۱۶، ۸۲ میلیون دالر بوده است.

اشتراک گذاری:
لینک کوتاه:

نظرات(۱ دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *