جولیان آسانژ به گوانتاناموی انگلیس منتقل شده است

  • انتشار: ۲۷ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 57827
زندان بلمارش

جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس که هفته گذشته در سفارت اکوادر دستگیر شد، حالا به یکی از بدنام ترین زندان های انگلیس منتقل شده که برخی آنرا گوانتاناموی بریتانیا می دانند.

بیزینس اینسایدر نوشت، این افشاگر سرشناس حدود هفت سال را به امید جلوگیری از استرداد به ایالات متحده در سفارت اکوادور واقع در لندن زندگی کرد اما دولت اکوادور به بهانه های مضحکی مثل اسکوتر سواری در راهرو پناهندگی او را لغو کرده و به ماموران انگلیسی اجازه داد وی را دستگیر کنند.

در حالی که هنوز حکم قطعی در مورد آسانژ صادر نشده، ظاهرا بریتانیایی ها او را به یکی از بدترین زندان های این کشور منتقل کرده اند که زندانیان امنیتی را در خود جای داده و از آن به عنوان گوانتاناموی بریتانیا یاد می شود. 

بلمارش

این زندان که «بلمارش» نام دارد، در جنوب شرقی لندن واقع شده و پس از بازداشت افراد مظنون به عضویت در گروه های تروریستی و انتقال آنها به این زندان در جریان حادثه ۱۱ سپتامبر مشهور شد. از آن زمان نگهداری زندانیان امنیتی و شرایط نامساعد بلمارش باعث تشبیه آن به زندان مخوف گوانتانامو شده است.

انتشار گزارش های مکرر از وضع نامطلوب بلمارش سازمان های بازرسی بریتانیا را ناچار به بازرسی این زندان کرد. طی بازدیدی سرزده از این مکان در سال ۲۰۱۸ مشخص شد که از ۵۹ معیار اصلی ۳۷ مورد اصلا رعایت نشده اند. از آن زمان علی رغم پیاده سازی برنامه هایی برای بهینه سازی این بازداشتگاه برخی معیارهای آن حتی عقبگرد هم داشته اند.

زندان بلمارش
زندان بلمارش

دیجیاتو نوشت بازرسی های صورت گرفته از عدم رفتار مناسب با زندانیان و افزایش خشونت ها در آن حکایت داشته است. همچنین عدم وجود فضای کافی برای اقامت زندانیان نارضایتی آنها را در پی داشته است. برای مثال اقامت سه نفر در سلول هایی که برای دو نفر طراحی شده شکایت هایی را به راه انداخته اما مسئولان زندان مدعی شده اند که این مساله ناقض استانداردها نیست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟