جوانی که به سوی حکمتیار کفش پرتاب کرده بود، به نهادهای عدلی و قضایی معرفی می شود

  • انتشار: ۲ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 30958

مقام‎های محلی ولایت هرات می‎گوید جوانی که کفشش را به سوی گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی در مراسم ادای نماز جمعه، پرتاب کرد، قرار است به نهادهای عدلی و قضایی معرفی شود.

این جوان، عبدالواحد نام دارد و از روستای دادشان ولسوالی گذرۀ ولایت هرات است. وی، پس از پرتاب کفش‌هایش به سوی حکمتیار، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد و تاکنون در بازداشت به سر می برد.

عبدالاحد ولی زاده، سخنگوی پولیس هرات در این باره گفت: «امیر حزب اسلامی، این فرد را مورد عفو قرار داده اما، باید انتظار بکشیم تا ببینیم نهادهای عدلی و قضایی دربارۀ این متهم چی تصمیم خواهند گرفت.»

در همین حال، شماری از باشندگان هرات این کار جوان هراتی را برخاسته از نفرت شهروندان کشور از عاملان جنگ‏های داخلی می‎دانند.

تصویرهایی از دیدار جمعه جان همدرد، عضو حزب اسلامی پخش شده اند که با عبدالواحد- کسی که کفش هایش را به سوی گلبدین حکمتیار پرتاب کرد- دیدار کرده است. اما، حزب اسلامی تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

جیلانی فرهاد، سخن گوی والی هرات می‎گوید که رهبر حزب اسلامی، حمله کننده را بخشیده است. با این همه، شورای علمای هرات این کار را توهین به مسجد گفته است.

پس از این رویداد، گلبدین حکمتیار در سخنرانی اش در مسجد جامع گفته که در چند دهه اخیر چندین بار کوشیده اند تا وی را به قتل برسانند.

وی گفته است: «در این پنجاه سال، همه حکومت‎های کابل و حامیان بیرونی شان به شمول شبکه های جاسوسی مثل «سی آی ای» و «کا جی بی» در تلاش کشتن من بودند، اما حالا من هستم و آن ها نیستند.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟