جنرال قمر باجوه: هند از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می کند

  • انتشار: ۱۴ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 34033

جنرال قمر جاوید باجوه رئیس ستاد ارتش پاکستان در دیدار با وزیر دفاع پاکستان گفت که هند از خاک افغانستان بر علیه پاکستان استفاده می کند و آمریکا باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا که در سفر منطقه‌ای خود راهی پاکستان شده در ملاقات با جنرال قمر جاوید باجوه فرمانده ارتش این کشور درباره اوضاع افغانستان و همکاری برای مبارزه با تروریسم با وی تبادل نظر کرد.

ماتیس تأکید کرد قصد مطرح کردن مطالبات بیشتر و فشار بر پاکستان را نداریم اما خواهان کمک گرفتن از این کشور برای عملیات مشترک پایدار علیه تروریسم به ویژه در افغانستان هستیم.

وی افزود: به خوبی از توانایی ارتش پاکستان برای مبارزه با تروریسم آگاه هستیم و می‌خواهیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وزیر دفاع آمریکا با ابراز نگرانی از این مطلب که تروریست‌ها از خاک پاکستان برای عملیات‌های تروریستی در افغانستان استفاده می‌کنند، گفت: حاضریم نگرانی اسلام‌آباد برای مبارزه با تروریسم را برطرف کنیم.

وزیر دفاع آمریکا همچنین بر نقش پاکستان بر تامین امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرد و گفت : باید شرایط را برای بازگشت مهاجران افغان به کشور خود فراهم کند. وی همچنین درباره مخفیگاه های تروریست ها در خاک افغانستان با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان به تبادل نظر پرداخت .

به گزارش روزنامه جنگ، فرمانده ارتش پاکستان نیز در این دیدار از افزایش نفوذ هند در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

وی افزود: هند و برخی عناصر از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌کنند که آمریکا باید این موضوع را درک کند.

قمر جاوید باجوه تأکید کرد: پاکستان بیش از سهم خود برای مبارزه با تروریسم ایفای نقش کرد و در آینده نیز به فعالیت خود در این زمینه ادامه می‌دهد.

وی افزود: غیر از اینکه آمریکا در مبارزه با تروریسم با ما هماهنگ باشد انتظار دیگری از این کشور نداریم.

این در حالی است که اخیرا واشنگتن فشارها را بر پاکستان به دلیل آنچه که حمایت این کشور از شبه‌نظامیان طالبان با دادن پناهگاه‌های امن به آنها خوانده افزایش داده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟