جمهوری چک آماده است تا نظامیانش را در افغانستان افزایش دهد

  • انتشار: ۱۱ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 36387

کارله سلکتووه وزیر دفاع جمهوری چک در دیدار با عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی گفت که کشورش آماده است تعداد  سربازان خود را در افغانستان افزایش دهد.

ریاست اجرایی با نشر بیانیه ای نوشته است در دیدار عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی با خانم کارله سلکتووه، اوضاع امنیتی افغانستان مورد بحث قرار داده شده است. در این دیدار وزیر دفاع جمهوری چک گفته است که کشورش آماده است تا خلبانان نیروهای هوایی افغانستان را آموزش دهد.

در این بیانیه آمده است “آقای عبدالله در این دیدار، دربارۀ اوضاع امنیتی افغانستان صحبت نموده، و گفته است که مردم ما در حال جنگ با گروه‌های تروریستی منطقه‌یی و جهانی هستند و در مبارزه با این گروه‌ها قربانی داده‌اند. همچنان افزودیم که مراکز و پایگاه‌های همۀ تروریست‌هایی که در افغانستان می‌جنگند در خاک پاکستان قرار دارد.

وزیر دفاع جمهوری چک، ضمن تسلیت بابت حوادث پسین در کابل و ولایات کشور، گفت که آمده‌اند تا تعهد دوام‌دارشان را به حمایت از مردم و دولت افغانستان اعلام بدارند.

خانم کارله سلکتووه، آماده‌گی کشورش را برای آموزش خلبان های افغانستان ابراز داشت و گفت که جمهوری چک آماده است که شمار سربازان‌شان را در افغانستان افزایش ببخشند.

او بر ادامۀ حضور موثر کشورش در افغانستان تأکید کرد و گفت که نیروهای چک در افغانستان سرگرم آموزش نیروهای امنیتی افغانستان هستند و این برنامه ادامه می‌یابد.

هم اکنون ده ها تن از نظامیان جمهوری چک در افغانستان حضور دارد که وظیفه مشاوره به نظامیان افغان و آموزش آنها را بر عهده دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟