جزئیات ثبت نام مهاجرین برای شرکت در مراسم اربعین

  • انتشار: ۱۷ میزان ۱۳۹۷
  • سرویس: اخبار مهاجرینتیتر 2دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 48521

محمد صالحی، معاون مدیرکل اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت جمهوری اسلامی ایران می گوید، ثبت‌نام زائرین افغانستانی مقیم ایران برای شرکت در مراسم اربعین در همه دفاتر خدمات اتباع خارجی از صبح روز دوشنبه (۱۶ میزان) آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس، همچنین وی خبرداد؛ هزینه‌های سفر به عراق و نیز شرکت در مراسم اربعین برای مردم افغانستان همانند شهروندان ایرانی خواهد بود.
صالحی تصریح کرد:« ما به دفاتر اتباع استان‌داری‌ها گفته‌ایم که از ظرفیت هیأت‌های مذهبی اتباع افغانستان استفاده کنند تا برای پایین آوردن هزینه‌های سفر زائرین و منظم‌تر رفتن آن‌ها، بتوانند زائرین را به صورت کاروانی تا مرز بفرستند.»

چگونگی ثبت‌نام زائرین اربعین حسینی

معاون مدیرکل اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت ایران، چگونگی ثبت‌نام زائرین افغانستانی را به شرح زیر اعلام کرد:

۱ـ داوطلبین باید دو بار مراجعه کنند، یک‌بار ثبت‌نام برای اخذ دفترچه و بعد از این‌که دفترچه‌شان صادر شد، برای دریافت ویزا مراجعه می‌کنند.
۲ـ کسانی که دفترچه سال‌های قبل را دارند، دفترچه‌های‌شان معتبر است و می‌توانند برای اخذ خروج و مراجعت و دریافت ویزای عراق مراجعه کنند.
۳ـ اگر داوطلبین در این هفته مراجعه کنند، دفترچه‌های‌شان برای خروج و مراجعت ارسال می‌شود و هفته آینده باید برای اخذ ویزا مراجعه کنند، اما اگر هفته آینده مراجعه کنند، هر دو مرحله هم‌زمان انجام می‌شود.
۴ـ کسانی که دفترچه سال قبل دارند، اگر قصد داشته باشند کسی را از تعداد همراهان خود برای سفر به عراق کم و یا افرادی را به همراهان خود اضافه کنند، دفترچه سال قبل‌شان باطل است و باید دفترچه جدید بگیرند.
به گفته آقای صالحی، افرادی که دفترچه اربعین سال قبل را نداشته، و قصد عزیمت کربلا را دارند، در صورتی که دارای مدارک زیر باشند می‌توانند ثبت‌نام کنند:
دارندگان کارت آمایش ۱۳
دارندگان برگه تردد که معادل کارت آمایش است
افرادی که دفترچه اقامت معتبر دارند
کسانی که گذرنامه‌های غیرالکترونیکی دارند، ولی اقامت دارند، شامل گذرنامه خانواری
سایر دارندگان گذرنامه‌های غیرالکترونیکی شامل دانشجویان، طلاب و تبدیل وضعیتی‌ها
کسی که دفترچه پناهندگی هم داشته باشد، می‌تواند به سفر اربعین برود
همچنین افرادی که دارای گذرنامه الکترونیکی معتبر و پروانه اقامت‌اند، و پروانه اقامت‌شان بیش از سه ماه مهلت داشته باشد، می‌توانند پس از مراجعه به نیروی انتظامی و اخذ خروج و مراجعت، به دفاتر کفالتی که در هر استان مشخص می‌شود، مراجعه کرده و برای دریافت روادید عراق اقدام نمایند.

معاون مدیرکل اداره اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت جمهوری اسلامی ایران، در مورد شرایط دریافت ویزای زائرین افغانستانی که از داخل کشور برای دریافت ویزای عراق به ایران مراجعه می‌کنند، گفت: برای این‌ها تاکنون تواق قطعی با سفارت عراق صورت نگرفته، ولی ستاد اربعین، وزارت خارجه و ما پیگیر هستیم که ببینیم چه کاری را می‌توانیم برای این افراد انجام بدهیم، ولی تا کنون، موافقتی برای ویزای‌شان در داخل ایران صورت نگرفته است.
وی افزود: فعلا از اتباعی که بیرون هستند، فقط کسانی را ما می‌توانیم اجازه خروج از مرز شلمچه و یا سایر مرزها را بدهیم که داخل کشور خودشان روادید کشور عراق را دریافت کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟