جاوید فیصل: عبدالله عبدالله هنوز هم عضو حزب جمعیت است

  • انتشار: ۴ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 23222

بعد از اعلام 64 نفر برای اعضای رهبر حزب جمعیت و نبود نام داکتر عبدالله در بین این افراد، اکنون جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرایی می‌گوید عبدالله عبدالله هنوز هم عضو حزب جمعیت اسلامی افغانستان است.

حزب جمعیت اسلامی یک روز پیش، بیش از ۶۰ تن از اعضای شورای موقت این حزب را اعلام کرد که نام عبدالله عبدالله در این میان این لیست به چشم نمی خورد.

از جمله افراد کلیدی در این میان عطا محمد نور والی بلخ، صلاح‌الدین ربانی سرپرست وزارت امور خارجه، احمدضیا مسعود، محمد یونس قانونی، محمد اسماعیل خان و بسم الله محمدی بودند که در مراسم اعلام شورای این حزب نیز حضور داشتند.

از سویی، چندی پیش عطا محمد نور با رییس اجرایی مقاطعۀ سیاسی کرده و گفته بود که پس از این راه‌شان را جدا دنبال خواهند کرد.

اما جاوید فیصل، معاون سخنگوی رییس اجرایی در یک نشست خبری گفت که عبدالله عبدالله هنوز عضو حزب جمعیت است.

آقای فیصل گفت که بدون شک رییس اجرایی در جمعیت است اما یگانه بحثی که موجود است کارها و مصروفیت‌های فعلی و سمت سیاسی عبدالله است که سبب شده در رهبری جمعیت نباشد.

او گفت رییس اجرایی در سال ۲۰۰۹ و سال ۲۰۱۴ از آدرس جمعیت نامزد انتخابات بود و هیچ تغییری نیامده، تنها بحثی که وجود دارد مسؤولیت فعلی اوست.

این در حالی‌ست که شماری از اعضای دیگر حزب جمعیت امروز مخالفت‌شان را با اعلام شورای جدید رهبری حزب جمعیت اعلام داشتند.

این اعضای جمعیت گفتند که در آوردن اصلاحات در این حزب مخالف نیستند اما باید در تعیین شورای رهبری آن انتخابات شود و نظر تمام اعضای کلیدی گرفته شود.

عبدالهادی صافی، یکی از اعضای جمعیت و عضو پیشین مجلس نمایند‌گان در این نشست خبری با اشاره به تصمیم اخیر جمعیت در گزینش شورای این حزب گفت که این موضوع یک تشویش ایجاد کرده اما برای این موضوع باید انتخابات برگزار شود.

او گفت برای اعضای ارشد جمعیت باید معیار در نظر گرفته شود و تا زمانی که معیار نباشد و انتخابات نشود، شورای رهبری جمعیت مشروع نیست و تنها چند نفر نشسته بدون مشوره اعضای ان را اعلام کرده‌اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟